10 συνήθειες που ενισχύουν το μεταβολισμό μας

«Θέλω να χάσω κιλά, αλλά έχω κακό μεταβολισμό!» Αυτός ο άτιμος ο μεταβολισμός μας τα χαλάει πάντα! Είναι τόσο σημαντικός όμως;

Πράγματι, αν θέλουμε να βελτιώσουμε την υγεία μας και να χάσουμε κιλά ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να προσέξουμε είναι ο μεταβολισμός μας. Γιατί έχει μεγάλη επιρροή  στο πως τα κύτταρα μας τροφοδοτούνται με ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

Επομένως αν βάλουμε τον μεταβολισμό μας «για ύπνο» τότε η πρόσληψη βάρους θα είναι μεγαλύτερη και το χάσιμο κιλών θα γίνει πιο δύσκολο για εμάς.

Υπάρχουν τρόποι να «ξυπνήσουμε» και να ενισχύσουμε τον μεταβολισμό μας;

Ναι υπάρχουν. Και γι αυτούς θα μιλήσουμε σε αυτό το άρθρο.

 

Πίνε πολύ νερό!

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-nero

Ναι, ναι ξέρω τι θα πεις. Το ξέρεις ήδη αλλά ΔΕΝ μπορείς να πιεις πολύ νερό! Θα σου πω κάτι που ίσως σου αλλάξει τη γνώμη. Η επαρκής πρόσληψη νερού στον οργανισμό συμβάλλει στον καλό μεταβολισμό. Όταν όμως το σώμα μας στερείται αυτή την ενυδάτωση καίει λιγότερες θερμίδες! Επίσης το συκώτι μας επικεντρώνεται στην αποκατάσταση της παροχής νερού και ο οργανισμός μας νοιάζεται λιγότερο για να κάψει θερμίδες, επομένως καίει λιγότερες. Σε έπεισα; Ένας φυσιολογικός οργανισμός χρειάζεται περίπου 2 με 2,5 λίτρα νερό την ημέρα. Όσο περισσότερα κιλά είσαι τόσο περισσότερα υγρά χρειάζεσαι. Απέφυγε όμως χυμούς και αναψυκτικά ακόμα και τα light.

.

Κινήσου, κουνήσου, βάλε τη δράση στο σώμα σου και στη ζωή σου!

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-askisi

Οποιοδήποτε είδος σωματικής δραστηριότητας, είτε πρόκειται για τρέξιμο, περπάτημα, χορός ή άσκηση στο γυμναστήριο, συμβάλλει στο να έχουμε ταχύτερο μεταβολισμό. Οι ασκήσεις δύναμης είναι καλύτερες, δεδομένου ότι προωθούν ταχύτερα την ανάπτυξη του μυϊκού ιστού. Οι μύες μας χρειάζονται ενέργεια (επομένως κάψιμο θερμίδων) ακόμα και όταν ξεκουραζόμαστε! Γι ‘αυτό ο καλύτερος τρόπος για να επιταχύνουμε τον μεταβολισμό μας είναι να ασκούμαστε τακτικά!

.

Προγραμμάτισε τα γεύματα σου

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-gevmata

Το σώμα μας είναι πανέξυπνο! Περιμένει να τροφοδοτείται σε ορισμένα χρονικά διαστήματα, οπότε χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας του γνωρίζοντας ότι σύντομα θα αντικατασταθεί. Όμως αν τα γεύματα μας είναι ακατάστατα, μπερδεύουμε τον οργανισμό. Το σώμα μας αποθηκεύει ενέργεια αντί να τη χρησιμοποιεί γιατί δεν ξέρει πότε θα είναι η επόμενη φορά που θα πάρει νέα ενέργεια. Κάποτε για αρκετό διάστημα παρέλειπα γεύματα και έτρωγα μόνο το βράδυ. Πολύ λιγότερες θερμίδες από τις συνιστώμενες για εμένα. Όμως αντί να χάνω, έβαζα βάρος. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους. Αν τρώμε κάθε 3 με 4 ώρες θα βοηθήσουμε το σώμα μας να χρησιμοποιήσει σωστά όλη την ενέργεια και επομένως να καούν οι θερμίδες κανονικά.

.

Χρησιμοποίησε ιωδιούχο αλάτι

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-alati

Θα μου πεις μόδα ήταν και πέρασε αλλά πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν μη ιωδιούχο αλάτι, αλλά ορυκτό άλας. Όμως δεν μπορεί να αντικαταστήσει το παλιό καλό ιωδιούχο αλάτι που όλοι ξέρουμε. Πως επηρεάζει η  χρήση μη ιωδιούχου αλατιού τον μεταβολισμό μας; Η έλλειψη ιωδίου επηρεάζει αρνητικά τον θυρεοειδή μας, ο οποίος με τη σειρά του έχει αρνητικές επιπτώσεις στο μεταβολισμό μας.

.

Μην κόψεις τους υδατάνθρακες

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-idatanthrakes

Οι υδατάνθρακες είναι λιγάκι παρεξηγημένοι. Ο πλήρης αποκλεισμός τους από τη διατροφή μας κάνει περισσότερο κακό παρά καλό. Η σεροτονίνη – γνωστή και ως ορμόνη της ευτυχίας – είναι απαραίτητη για τον άνθρωπο και ενισχύει τη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου. Για να συνθέσει ο οργανισμός σωστά τη σεροτονίνη, θα πρέπει να έχουμε επαρκή επίπεδα υδατανθράκων. Η έλλειψη υδατανθράκων μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στη δραστηριότητα του εγκεφάλου μας, και αυτό είναι αγχωτικό για το σώμα μας. Ναι, θα χάσεις βάρος αν παραλείψεις τους υδατάνθρακες από τη διατροφή σου, αλλά θα οφείλεται στην απώλεια υγρών και όχι λίπους. Και αυτό δεν το θέλουμε!

.

Ξύπνα νωρίς!

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-xipnima

Και θα μου πεις εσύ «Καλά, αυτό πως επηρεάζει το μεταβολισμό μου;» Και όμως, το φως του ήλιου έχει επιπτώσεις στο μεταβολισμό μας! Ο ήλιος το πρωί βοηθά το σώμα να ρυθμίζει τις βιολογικές διεργασίες που εξαρτώνται από την αλλαγή της ημέρας και της νύχτας. Αυτές οι διεργασίες είναι ζωτικής σημασίας για την κατανάλωση ενέργειας και επομένως το κάψιμο θερμίδων. Μη ξεχνάς όμως να φροντίσεις να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες το βράδυ! Για αυτό θα κοιμηθώ νωρίς, θα σηκωθώ νωρίς και θα έχω καλό μεταβολισμό! 🙂

.

Σταμάτα το τσιμπολόγημα

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-snak

Αν είσαι επιρρεπής σε ενδιάμεσα τσιμπολογήματα, σνακς και διάφορες λιχουδιές, θα πρέπει να ξέρεις ότι η συχνή κατανάλωση σνακ επιβραδύνει το μεταβολισμό σου. Η ενέργεια που παίρνουμε από τις τροφές συνήθως διαρκεί για 3 ή 4 ώρες (όπως ανέφερα και παραπάνω). Μετά το σώμα αρχίζει να καταναλώνει ενέργεια από την καύση του λίπος. Όταν τσιμπολογάμε σε ακατάστατες ώρες τότε απαγορεύουμε στον οργανισμό μας να κάψει το λίπος μας. Και κάπως έτσι παίρνουμε βάρος.

.

Μην παραλείπεις τα γαλακτοκομικά

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-gala

Τα γαλακτοκομικά περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την καύση του λίπους και το χτίσιμο των μυών. Το ασβέστιο που περιέχεται στα γαλακτοκομικά παίζει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό. Όσο περισσότερο ασβέστιο περιέχουν τα κύτταρα λίπους, τόσο περισσότερο λίπος θα καεί! Περίπου 2 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα στη διατροφή μας είναι αρκετές.

.

Απέβαλλε το άγχος

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-agchos

Τα περισσότερα προβλήματα του μεταβολισμού έχουν να κάνουν με την αδυναμία μας να αντιμετωπίσουμε το άγχος. Γιατί; Γιατί όταν είμαστε αγχωμένοι, ο θυρεοειδής μας επιβραδύνει το μεταβολισμό μας, κάτι που οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους. Και θα μου πεις τώρα…αν ήταν τόσο εύκολο να αποβάλλω το άγχος… Να γυμναστείς δοκίμασες; Δοκίμασε και θα με θυμηθείς!

.

Φρόντισε τα επίπεδα του σιδήρου στον οργανισμό σου

10-sinithies-pou-enischioun-to-metavolismo-mas-sidirosfe

 

Η έλλειψη σιδήρου οδηγεί τους μύες μας σε αδρανοποίηση (και επομένως επίπτωση στην καύση θερμίδων), αφού τους λείπει οξυγόνο. Αυτό όμως έχει και γενικότερες επιπτώσεις στην υγεία μας. Ευτυχώς η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε τρόφιμα με σίδηρο. Όσπρια, σπανάκι, κρέας και άλλα πολλά μπορούν να βοηθήσουν να αυξηθούν τα επίπεδα σιδήρου στον οργανισμό μας.

Σας περιμένουμε και στην κλειστή ομάδα μας fitmamaδες για να κάνουμε μαζί το ταξίδι προς ένα πιο υγιές σώμα και να υποστηρίζουμε η μια την άλλη!.

(Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του άρθρου χωρίς άδεια)

Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα! 

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ κάτω γιατί εμείς θέλουμε να το διαβάσουμε και να κάνουμε κουβεντούλα!

3 Σχόλια

  1. Ποσο δίκιο έχεις ειδικά στα τακτικά γεύματα που οι περισσότεροι ξεχνάμε να κάνουμε! Καλή εβδομάδα..

  2. Πολύ ωραίες οι συμβουλές σου, προσπαθώ να τις εφαρμόζω γενικότερα στην καθημερινότητα μου και πραγματικά έχουν αποτέλεσμα.

Write A Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.