Αλλαγές στους παιδικούς σταθμούς – Υποχρεωτική εκπαίδευση

Αλλαγές έρχονται στους παιδικούς σταθμούς οι οποίες αναμένεται να ισχύσουν από τη νέα σχολική χρονιά.

Σύμφωνα με το dikaiologitika.gr εξετάζεται η αλλαγή του ηλικιακού ορίου της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 3 χρόνια.

Ενώ θα προτείνονται ακόμη και τα παιχνίδια που θα παίζουν τα παιδιά, κατά τις ώρες που θα βρίσκονται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Έχει συσταθεί μια ομάδα εργασίας προκειμένου να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί ο τρόπος διδασκαλίας των παιδιών ηλικίας ως 4 ετών. Και αυτό με ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα και την εισαγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων – παιχνιδιών και βιβλίων. Τα οποία θα δίνουν τα κατάλληλα γνωσιακά και αισθητηριακά ερεθίσματα για την ανάπτυξη των παιδιών.



Σύμφωνα με την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δεν έχει ασχοληθεί ποτέ κανείς με την ύλη της προσχολικής αγωγής. Με το τι κάνουν δηλαδή τα παιδιά, αν και πώς περνούν δημιουργικά τον χρόνο τους στους σταθμούς. Όπως επίσης ποιο πρόγραμμα και με ποιο περιεχόμενο παρακολουθούν.

Συνολικά επιδιώκεται όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα.



Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί και υποστηριχθεί η σωστή γνωστική, συναισθηματική και κινητική ανάπτυξή τους. Η οποία θεωρείται κρίσιμη για το ενήλικο μέλλον τους και σημαντικός παράγοντας πρόληψης ανισοτήτων.



Ταυτόχρονα θα καθιερωθεί ο υποχρεωτικός και τακτικός έλεγχος των παιδιών. Προκειμένου να επιτευχθεί πρώιμη διάγνωση και έγκαιρη παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αλλά και νευρολογικά προβλήματα όπως ο αυτισμός. Παράλληλα θα ενθαρρυνθεί η ενημέρωση και η συμμετοχή των γονέων στην παιδαγωγική διαδικασία μέσω τακτικών συναντήσεων και προτάσεων δημιουργικής ενασχόλησης παιδαγωγών, γονέων και παιδιών.



Προσχολική αγωγή

Υπάρχει μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης του ελληνικού συστήματος προσχολικής αγωγής, και ένταξης του στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Τα βήματα που αναμένονται να γίνουν:

Να ενοποιηθούν οι δομές παροχής προσχολικής αγωγής σε έναν οργανωτικό φορέα. Ο οποίος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της αξιολόγησης τόσο των παιδικών σταθμών της χώρας, όσο και των νηπιαγωγείων. Όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου.



Οι παιδικοί σταθμοί να αποκτήσουν επίσημο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, και να συνταχθεί ενιαίο πρόγραμμα μαθημάτων, με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις για όλες τις ηλικίες της προσχολικής εκπαίδευσης.



Να εξεταστεί η μείωση του ηλικιακού ορίου της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ακόμα και στα 3 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές φιλοξενίας όσο περισσοτέρων παιδιών είναι εφικτό. Αλλά και να σχεδιαστεί η πολιτική πρόνοιας που θα εξασφαλίσει όλα τα παιδιά της χώρας ότι θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική αγωγή.



Κάντε κλικ στα εικονίδια και ακολουθήστε μας στις σελίδες μας στο facebook και στο Instagram!

Write A Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.