Η απόλυτη playlist για τη γυμναστική

Όλα γίνονται καλύτερα αν έχεις μουσική, δε συμφωνείς;

Έτσι γίνεται και με την άσκηση. Η μουσική που ακούς όταν ασκείσαι:

– Σε παρακινεί

– Σου αποσπά την προσοχή από τον πόνο που μπορεί να νιώθεις κατά τη διάρκεια της άσκησης

– Σου δίνει δύναμη να συνεχίσεις

– Ενδεχομένως μπορεί ακόμα και να θεραπεύσει καρδιακές παθήσεις!!!

Αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που κάνουν μια λίστα μουσικής την ώρα που ασκείσαι «κατάλληλη». Ας πούμε μη προτιμήσετε μπαλάντες ή μελαγχολικά τραγούδια. Θα φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Τα τραγούδια την ώρα της γυμναστικής θα πρέπει να έχουν ένα συγκεκριμένο ρυθμό και στίχους που να σας ξεσηκώνουν. Είναι σωστό να τα οργανώσετε και να τα ακούτε με τη σωστή σειρά, πχ. λίγο πιο χαλαρά στην αρχή και πιο έντονα τα επόμενα.

Σύμφωνα με τους αθλητικούς ψυχολόγους, η επίδοσή μας στη γυμναστική σχετίζεται άμεσα με τη μουσική που ακούμε κατά τη διάρκεια και έχουν μελετήσει την κατάλληλη μουσική για κάθε προπόνηση.

 

Από τον βρετανικό Τύπο:

Βρήκαν ότι η μουσική ραπ βοηθάει να έχουμε τους κατάλληλους παλμούς ανά λεπτό για το stretching (τέντωμα) και το τρέξιμο, ενώ η χορευτική μουσική είναι πιο κατάλληλη για ασκήσεις ενδυνάμωσης.

Η pop μουσική είναι καλύτερο να χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης και της χαλάρωσης, αλλά η ροκ μουσική θα πρέπει να αποφεύγεται κατά τη διάρκεια της άσκησης, λόγω των συχνών αλλαγών στο ρυθμό που μπορεί να επηρεάσει το ρυθμό σας.

running_music

Βλέπετε όλα έχουν να κάνουν με τους παλμούς ανά λεπτό ή αλλιώς BPM (beats per minute). Κάνοντας λόγο για ’60 bpm’, εννοούμε «ταχύτητα που ισοδυναμεί με εξήντα παλμούς το λεπτό» (στη συγκεκριμένη περίπτωση των 60bpm, κάθε παλμός ισοδυναμεί με ένα δευτερόλεπτο). Έτσι ο ρυθμός που χρησιμοποιείται στη μουσική θα πρέπει να ταιριάζει με το ρυθμό της γυμναστικής σας. Για το τρέξιμο πχ. το ιδανικό BPM είναι 75 έως 95, που είναι γενικά μια σειρά παλμών που χρησιμοποιούνται συνήθως σε μουσική ραπ.

Οι αθλητικοί ψυχολόγοι, πήραν αυτή τη μέτρηση BPM, ανέλυσαν 6,7 εκατομμύρια (!!!) λίστες μουσικής (playlists) και επανήλθαν με την τέλεια playlist για μια καλή προπόνηση!

Περιλαμβάνει τραγούδια για την προθέρμανση, τα τεντώματα, τις ασκήσεις cardio, τις ασκήσεις ενδυνάμωσης και για το χαλάρωμα.

“Σας περιμένουμε και στην κλειστή ομάδα μας fitmamaδες για να κάνουμε μαζί το ταξίδι προς ένα πιο υγιές σώμα και να υποστηρίζουμε η μια την άλλη!”

Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με τους αθλητικούς ψυχολόγους, αυτή είναι η playlist:

 

– Roar by Katy Perry

– Talk Dirty by Jason Derulo

– Skip To The Good Bit by Rizzle Kicks

– Get Lucky by Daft Punk ft. Pharrel Williams

Move by Little Mix

– Need U 100% by Duke Dumont

– You Make Me by Avicii

Timber by  Pitbull ft Ke$ha

– Applause by Lady Gaga

– Can’t Hold Us by Macklemore & Ryan Lewis ft. Ray Dalton

Happy by Pharrell Williams

– The Monster by Eminem ft Rihanna

– Burn by Lorde

Love Me Again by John Newman

– It’s My Party by Jessie J

– Burn by Ellie Goulding

Μα αναρωτιέμαι, αυτή η λίστα δε θα πρέπει συνεχώς να αλλάζει, μιας και καινούργια τραγούδια θα εμφανίζονται και ίσως να είναι πιο κατάλληλα! Άλλωστε, νομίζω ότι για τον καθένα είναι διαφορετικά τα τραγούδια που τον βοηθάνε και τον ξεσηκώνουν. Ας πούμε το You Make Me του Avicii που προτείνει η λίστα, δε μου αρέσει καθόλου σε σχέση με το Wake Me Up του ίδιου, που το λατρεύω και μπορώ να τρέχω με τις ώρες μόνο με αυτό! (λέμε τώρα). Πολύ σωστά τα λένε οι αθλητικοί ψυχολόγοι, αλλά άμα δε βάλεις και το προσωπικό σου γούστο…

Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο 🙂 Όμως δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του χωρίς άδεια

Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα! 🙂

Σας περιμένουμε και στην κλειστή ομάδα μας “Δεν είμαι τέλεια μαμά” για να γίνουμε μια όμορφη παρέα!

Write A Comment