Το αβοκάντο, είναι ένα φρούτο με ωοειδές σχήμα και κιτρινοπράσινη σάρκα που προέρχεται από αειθαλές δέντρο γνωστό και ως βουτυρόδεντρο. Εμφανίστηκε πρώτη φορά σε τροπικές περιοχές του Μεξικού και της Κεντρικής Αμερικής (υπολογίζεται η καλλιέργεια του από το 8.000 π.Χ.), αλλά πλέον καλλιεργείται σε πολλές χώρες του κόσμου.

Έχει πολλούς θαυμαστές και αποτελεί συστατικό για διάφορες συνταγές. Μπορείς να το βάλεις μέσα σε σαλάτες, σε κυρίως πιάτα, σε ποτά και smoothies ή να το αλείψεις στη φέτα σου. 

Τι περιέχει ένα αβοκάντο;

Ο καρπός του αβοκάντο περιέχει περίπου 70% νερό, 25% έλαια 2,5% πρωτεΐνες, 2,5% σάκχαρα, βιταμίνες (A, E, K, C, φυλλικό οξύ), αμινοξέα, κορεσμένα, ακόρεστα και Ω-3 λιπαρά οξέα, μέταλλα και ιχνοστοιχεία (κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρος, ψευδάργυρος, χαλκός), καροτενοειδή (λουτεΐνη, ζεαξανθίνη, α- και β-καροτίνη) και φυτοστερόλες.

Το αβοκάντο με την κρεμώδη υφή του, μπορεί να αντικαταστήσει το βούτυρο και όποιο άλλο συστατικό χρησιμοποιούμε για να ψήσουμε γλυκά, μπισκότα ή ψωμιά. Αυτό αποτελεί έναν πιο «υγιεινό τρόπο» μαγειρέματος.

Το 77% των θερμίδων του προέρχεται από λίπος, αλλά πρόκειται κυρίως για ελαϊκό οξύ, το οποίο είναι ένα μονοακόρεστο λίπος που βρίσκεται και στο ελαιόλαδο και είναι απαραίτητο στη διατροφή μας. Το αβοκάντο θεωρείται υπερτροφή και προσφέρει πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για την υγεία του ανθρώπου, λόγω των ευεργετικών συστατικών του.

Τι μας προσφέρει το αβοκάντο; Ποιες είναι οι ευεργετικές του ιδιότητες και πόσο σημαντική η κατανάλωση του;

  • Το αβοκάντο μας βοηθάει να χάσουμε κιλά και λίπος. Μία έρευνα που έγινε με περίπου 30.000 συμμετέχοντες, έδειξε ότι εκείνοι που κατανάλωναν τακτικά αβοκάντο είχαν τουλάχιστον 30% λιγότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαροι.
  • Μας προστατεύει από τον καρκίνο του μαστού και του προστάτη αφού περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά, καροτενοειδή και βιταμίνη Ε.
  • Μειώνει τις πιθανότητες καρδιακών παθήσεων. Περιέχει μονοακόρεστα, πολυακόρεστα και Ω-3 λιπαρά οξέα, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β6, κάλλιο, φυτοστερόλες και βιταμίνη Ε που συμβάλλουν στην προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος.
  • Συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της κακής χοληστερόλης, ενώ αυξάνει την καλή χοληστερόλη.
  • Έχει αντιφλεγμονώδη δράση και συμβάλλει στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της αρθρίτιδας.

Το αβοκάντο με την κρεμώδη υφή του, μπορεί να αντικαταστήσει το βούτυρο και όποιο άλλο συστατικό χρησιμοποιούμε για να ψήσουμε γλυκά, μπισκότα ή ψωμιά. Αυτό αποτελεί έναν πιο «υγιεινό τρόπο» μαγειρέματος.

  • Το αβοκάντο είναι ένα φρούτο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες. Επιπλέον, είναι μία καλή πηγή γλουταθειόνης, ενός ισχυρού αντιοξειδωτικού που ενισχύει την υγεία του ανοσοποιητικού και ειδικά των λεμφοκυττάρων.
  • Έχει αντηγηραντική προστασία, ενυδατώνει το δέρμα και τα μαλλιά και μειώνει τις ρυτίδες. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μορφής μάσκας μαζί με άλλα υλικά, για το πρόσωπο και τα μαλλιά.
  • Μία μελέτη εδώ και δέκα χρόνια υποστηρίζει ότι η κατανάλωση του αβοκάντο, εκτός των ευεργετικών ιδιοτήτων που προσφέρει, βοηθάει και στην καλύτερη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών από άλλα τρόφιμα.
  • Περιέχει ιχνοστοιχεία και 20 σημαντικές για τον οργανισμό μας βιταμίνες όπως: Β5, σίδηρο, βιταμίνη Κ, φώσφορο, μαγνήσιο και κάλιο το οποίο είναι ευεργετικό για την αρτηριακή πίεση.
  • Είναι καλή πηγή πρωτεΐνης (καλής ποιότητας), κάτι που το κάνει ξεχωριστό από τα άλλα φρούτα. Επίσης, περιέχει 18 σημαντικά αμινοξέα που χρειαζόμαστε για τη σύνθεση της πρωτεΐνης στον οργανισμό μας.

Επταετής μελέτη έδειξε ότι μειώνει σημαντικά την εμφάνιση μεταβολικού συνδρόμου, που είναι ο συνδυασμός υψηλής αρτηριακής πίεσης, παχυσαρκίας και διαβήτη.

Γνωρίζεις ότι:
  • Το αβοκάντο καταναλώνεται ώριμο. Αν δεν έχει ωριμάσει ακόμα, μπορείς να το βάλεις σε μία χαρτοσακούλα μαζί με μία μπανάνα ή ένα μήλο ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία ωρίμανσης του.
  • Το κουκούτσι, ο σκληρός πυρήνας, είναι και αυτός ευεργετικός όσο η σάρκα του. Το 70% των αντιοξειδωτικών ουσιών βρίσκονται εκεί. Μη το πετάτε λοιπόν, αφαιρέστε το… χτυπήστε το με ένα σφυρί μέσα σε μία σακουλίτσα και έπειτα αλέστε το.
  • Αν το κρατήσουμε στη χούφτα μας και πιέσουμε ελαφρώς, καταλαβαίνουμε αν είναι σκληρό ή ώριμο.
  • Τα 100 γρ. αβοκάντο αποδίδουν 160 θερμίδες, καθώς τα λιπαρά που περιέχονται αυξάνουν αρκετά το θερμιδικό του περιεχόμενο.

Το αβοκάντο με την κρεμώδη υφή του, μπορεί να αντικαταστήσει το βούτυρο και όποιο άλλο συστατικό χρησιμοποιούμε για να ψήσουμε γλυκά, μπισκότα ή ψωμιά. Αυτό αποτελεί έναν πιο «υγιεινό τρόπο» μαγειρέματος.

  • Τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά του βρίσκονται στο τμήμα που είναι κοντά στο φλοιό του.
  • Σε χορταίνει για αρκετές ώρες.
  • Μαυρίζει εύκολα, σχεδόν μόλις έρθει σε επαφή με τον αέρα. Οπότε πρέπει να το καθαρίζουμε τη στιγμή που είναι να το καταναλώσουμε.
  • Το δέντρο αβοκάντο μπορεί να παράγει καρπούς μόνο αν βρίσκεται κοντά του τουλάχιστον άλλο ένα (!)  και οι καρποί του μεγαλώνουν σε ζευγάρια. Οι Αζτέκοι το είχανε ως το φρούτο της γονιμότητας και του έρωτα.
  • Το αβοκάντο με την κρεμώδη υφή του, μπορεί να αντικαταστήσει το βούτυρο και όποιο άλλο συστατικό χρησιμοποιούμε για να ψήσουμε γλυκά, μπισκότα ή ψωμιά. Αυτό αποτελεί έναν πιο «υγιεινό τρόπο» μαγειρέματος.

Η δρ O’Neil πρόσθεσε: “Η κατανάλωσή του συνδέεται με την υψηλότερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Αυτό είναι σημαντικό, δεδομένου ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι καίρια για την πρωτογενή πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων”.

Όπως φαίνεται, οι λόγοι είναι υπέρ αρκετοί για να προσθέσουμε στην καθημερινή μας διατροφή το αβοκάντο αλλά με σωστό μέτρο. Οι επιστήμονες συστήνουν περίπου μισό την ημέρα, για μία υγιεινή πρόσληψη.

Φτιάξε τις δικές σου συνταγές και εκμεταλλεύσου τα οφέλη του!

Δες εδώ πόσο σημαντικά είναι τα προβιοτικά και από ποιες τροφές τα παίρνουμε.

(Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του άρθρου και των φωτογραφιών χωρίς άδεια)

Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα! 

Write A Comment