Νέος νόμος απαγορεύει τα καθίσματα booster για μικρά παιδιά

Νέος νόμος απαγορεύει τα παιδικά καθίσματα booster

Στο άρθρο μας «Πετάξτε τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου booster» είχα αναφερθεί τους κινδύνους από τη χρήση ενός backless booster καθίσματος, δηλαδή ενός καθίσματος χωρίς προστασία κεφαλής και πλευρικής προστασίας.

«Όταν το παιδί γίνεται περίπου 4 ετών, πολλοί γονείς επιλέγουν για κάθισμα αυτοκινήτου ένα απλό «μαξιλάρι» booster  για να μπορέσει να ανυψωθεί το παιδί και να χρησιμοποιήσει την ζώνη ασφαλείας στο σώμα του. Ωστόσο, η εταιρία Britax διαπίστωσε ότι περίπου οι μισές ζώνες ασφαλείας (το 49%) που χρησιμοποιούνται για να ασφαλίσουν τα παιδικά καθίσματα δεν τοποθετούνται σωστά. Συχνά τοποθετούνται στριμμένες, πάρα πολύ ψηλά, ή προσαρμόζονται γύρω από το κάθισμα και όχι το παιδί. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, τα καθισματάκια backless booster δεν προσφέρουν στήριξη για το κεφάλι ή πλευρική προστασία σε περίπτωση πρόσκρουσης.»

Αξίζει να διαβάσετε εκείνο το άρθρο εδώ, που περιέχει και το βίντεο όπου δείχνει με σαφήνεια για ποιο λόγο ένα backless booster μπορεί να μην είναι τόσο ασφαλές.

Πλέον όμως υπάρχει ένας νέος νόμος που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι κατασκευάστριες εταιρείες παιδικών καθισμάτων από την 1η Μαρτίου του 2017. Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, οι κατασκευαστές δεν επιτρέπεται να φτιάξουν νέα μοντέλα backless booster για παιδιά με ύψος λιγότερο από 1.25 cm και βάρος λιγότερο από 22 κιλά. Αυτό ισχύει για τα νέα προϊόντα που θα εισέλθουν στην αγορά παιδικού καθίσματος αυτοκινήτου.

Ο νέος κανονισμός, ο οποίος θα ισχύει για όλη την Ευρώπη, θα αλλάξει τον τρόπο που κατασκευάζονται τα backless booster.

Τα νέα μοντέλα των backless booster λοιπόν θα κατασκευάζονται με  προδιαγραφές, για παιδιά πάνω από τα νέα επιτρεπόμενα όρια που προαναφέρθηκαν. Ουσιαστικά θα είναι κατάλληλα μόνο για παιδιά από 7 ετών (περίπου) και πάνω.

Ο Mark Bennett, ειδικός ασφαλείας ευρωπαϊκών προϊόντων της Britax, είπε: «Η συζήτηση γύρω από την ασφάλεια για το παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου, είναι ένα αιώνιο θέμα σε όλη την Ευρώπη. Δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι υπάρχουν θετικές εξελίξεις με τους κανονισμούς, ειδικά όταν πρόκειται για τα backless booster.

Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι από 1η Μαρτίου του 2017 θα σταματήσουν να πωλούνται backless booster για μικρότερα παιδιά, αλλά ότι από εκεί και πέρα δεν θα βρίσκουμε νέα μοντέλα booster χωρίς πλαϊνή προστασία, για παιδιά κάτω από 7 ετών. Μέχρι να σταματήσει εντελώς η κυκλοφορία τους στην αγορά.

«Τα απλά ανυψωτικά booster δεν προσφέρουν προστασία κεφαλής ή πλευρική προστασία, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τα μικρά παιδιά που είναι ακόμα υπό ανάπτυξη και πιο επιρρεπείς σε τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος.»

Για να εξασφαλίσετε ότι το παιδί σας στο μέγεθος και το βάρος της κατηγορίας του, προστατεύεται και είναι ασφαλές στο αυτοκίνητο, η πιο αποτελεσματική και ασφαλής μέθοδος είναι να χρησιμοποιήσετε ένα highback booster (με προστασία κεφαλής και πλευρική προστασία).

bin the booster πετάξτε το booster
1. Τυπικό κάθισμα booster χωρίς πλάτη και πλευρική προστασία 2. Κάθισμα booster με προστασία κεφαλής. 3. Κάθισμα με προστασία κεφαλής και πλευρική προστασία

«Συνιστούμε οι γονείς να αναζητούν highback booster καθίσματα με βαθιά προστατευτικά φτερά, προστασία κεφαλής και οδηγούς για τη ζώνη ασφαλείας για να εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή προστασία για τα παιδιά τους.»

Τα backless booster είναι η απλούστερη και φθηνότερη μορφή παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου. Ουσιαστικά ανυψώνουν το παιδί για να είναι ασφαλές να δεθεί με τη ζώνη (και αυτό γιατί όλα τα συστήματα παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων είναι σχεδιασμένα για να προσφέρουν προστασία σε επιβάτες με ύψος από τουλάχιστον 135 εκ και πάνω) και παρέχουν καλύτερη προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης, αλλά δεν υπάρχει καμία προστασία για το κεφάλι ή το πλαϊνό μέρος του παιδιού.

Πετάξτε τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου booster!

Είναι στο χέρι κάθε γονιού να ενημερωθεί και να επιλέξει το κάθισμα του παιδιού του. Όμως το γεγονός ότι ο νέος κανονισμός υποχρεώνει πλέον τις κατασκευάστριες εταιρείες παιδικών καθισμάτων να μην φτιάχνουν booster για μικρότερα παιδιά, είναι κάτι που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας.

Να θυμάστε! Ένα παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου πρέπει:

  • Να συμμορφώνεται με το standard του ΟΗΕ, τον κανονισμό ECE 44.04 (ή R 44.03) ή με τον νέο κανονισμό i-Size, R129. Ψάξτε για το σήμα «Ε» στην ετικέτα του καθίσματος.
  • Να είναι κατάλληλο για το βάρος και το μέγεθος του παιδιού σας.
  • Να τοποθετηθεί σωστά σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
  • Να είναι σε ασφαλή κατάσταση.

(Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο!  🙂 Όμως δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του άρθρου χωρίς άδεια)

Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα! 

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ κάτω γιατί εμείς θέλουμε να το διαβάσουμε και να κάνουμε κουβεντούλα!

Author

Γεια σου! Είμαι e-mama Λίζα, Θεσσαλονικιά από κούνια, καλλιτεχνικό και ανήσυχο πνεύμα, λατρεύω οτιδήποτε κάνει χαρούμενους τους ανθρώπους! (όπως πχ η σπανακόπιτα). Η ζωή μου κινείται γύρω από 2 μικρούς και πολύχρωμους σίφουνες, τον 6 ετών Mini Me (Θάνο) και τον 2 ετών Mini Me Junior (Φοίβο). Μαζί θα ενημερωθούμε, θα διασκεδάσουμε, θα μαγειρέψουμε και θα βγάλουμε από μέσα μας ότι μας βαραίνει! Θα με βρεις στα άρθρα και τις φωτογραφίες του e-mama.gr, στα social media, στην επικοινωνία! :)

2 Σχόλια

    • Έτσι ακριβώς Ελευθερία μου. Επιτέλους και με το νόμο!

Write A Comment