Σου το έχω πει ότι αγαπάω τα μαθηματικά; Αλήθεια, τα λατρεύω.

Τα κιλά που κουβαλάμε πάνω μας είναι αποτέλεσμα μιας απλής μαθηματικής πράξης. Από τη μια έχουμε τα έσοδα σε θερμίδες και από την άλλη έχουμε τα έξοδα σε θερμίδες. Όσες θερμίδες προσλαμβάνουμε μέσω της τροφής και δεν τις καταναλώνουμε για να επιτελέσουμε κάποια δραστηριότητα, παραμένουν και αποθηκεύονται στο σώμα μας ως επί τω πλείστον με τη μορφή λίπους.

Οι θερμίδες ή Kcal όπως ονομάζονται επιστημονικά, είναι μονάδα μέτρησης ενέργειας. Άρα τα κιλά που παίρνουμε είναι μονάδα μέτρησης της ενέργειας που δεν καταναλώσαμε.

Δεν έχει κανένα νόημα να κάνουμε δίαιτα και να προσλαμβάνουμε όσο το δυνατόν λιγότερες θερμίδες, αν αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να σερνόμαστε όλη μέρα και να καίμε θερμίδες μόνο για να υπάρχουμε. Ακόμα κι αν μας φαίνεται ότι χάνουμε κιλά, στην πραγματικότητα είναι πιθανόν να χάνουμε υγρά ή μυική μάζα κάνοντας ζημιά στον οργανισμό μας.

Κι επειδή δεν είμαι υπέρμαχος της δίαιτας, αλλά της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, θα σου προτείνω τρόπους να καις θερμίδες καθημερινά, ενώ την ίδια ώρα θα φτιάχνεις τη διάθεση σου.calories-1

1. Κάνε τις δουλειές του σπιτιού.

Το ξέρω ότι κάνεις τις δουλειές του σπιτιού. Αν όμως τις κάνεις με ρυθμό χελώνας, εκτός του ότι σου παίρνουν πολύ περισσότερη ώρα, δεν καις πολλές θερμίδες. Υιοθέτησε μια ρουτίνα πιο αποτελεσματική. Εγώ συνήθως ακούω μουσική και το «βάζω στο γρήγορο». Τουτέστιν αφιερώνω μισή με μία ώρα καθημερινά, κατά τη διάρκεια της οποίας τρέχω κάνοντας δουλειές. Συμμαζεύω και τακτοποιώ, βάζω σκούπα, σφουγγαρίζω, καθαρίζω κουζίνα και μπάνιο, μαγειρεύω. Όλα αυτά όμως τρέχοντας. Και το κέρδος είναι διπλό. Εκτός του ότι έχω σπίτι καθαρό, γυμνάζομαι και καίω θερμίδες συγχρόνως.

2. Περπάτα καθημερινά τουλάχιστον μισή ώρα.

Άφησε το αυτοκίνητο σου όποτε μπορείς στην άκρη και πήγαινε στον προορισμό σου με τα πόδια. Και όταν λέω να περπατάς δεν εννοώ να κάνεις περίπατο βλέποντας βιτρίνες. Εννοώ να περπατάς σε ένα ζωηρό και έντονο τέμπο, φροντίζοντας το σώμα σου να είναι σφιχτό και οι κινήσεις σου ελεγχόμενες, ώστε να δουλεύουν οι μυς σου. Κοιλιά μέσα, πωπός σφιχτός και φύγαμε!

3. Χρησιμοποίησε ποδήλατο για τις μετακινήσεις σου.

Είμαι σίγουρη ότι μπορείς να μου βρεις χίλιες δυο δικαιολογίες για να με πείσεις ότι δεν είναι εύκολο να χρησιμοποιείς ποδήλατο. Αλλά δεν θα με πείσεις! Αγόρασα το ποδηλατάκι μου όταν ο μικρός μου γιος έγινε ενός έτους και θεωρώ πως ήταν από τις πιο σοφές επιλογές μου. Έβαλα στο πίσω μέρος το ειδικό καθισματάκι για τα παιδιά, τους αγόρασα και από ένα κράνος και έκανα τις μετακινήσεις μου εύκολες και γρήγορες. Όποτε μπορούσα να πάω κάπου μόνο με το ένα παιδί, πήγαινα με ποδήλατο και το βρήκα εξαιρετικά βολικό. Τώρα πια κάνουμε ποδηλατάδες όλοι μαζί, αυτοί με τα δικά τους ποδήλατα κι εμείς με τα δικά μας. Εννοείται ότι το απολαμβάνουμε όσο λίγα πράγματα!

activities-1

4. Χρησιμοποίησε τις σκάλες και όχι το ασανσέρ.

Σκάλες; Ευκαιρία να κάψουμε θερμίδες και να γυμνάσουμε πόδια και πωπό. Και τα παιδιά; Μαζί με τα παιδιά. Εκτός αν κουβαλάς καρότσι, οπότε απαλλάσσεσαι.

5. Χόρεψε.

Κάθε μέρα, παντού, σε κάθε ευκαιρία, χωρίς λόγο, με τα παιδιά σου, χωρίς τα παιδιά σου. Απλά χόρεψε. Είναι ο καλύτερος τρόπος να γυμναστείς, να κάψεις θερμίδες και το σημαντικότερο να φτιάξεις τη διάθεση σου. Και των άλλων γύρω σου!

6. Παίξε με τα παιδιά σου.

Κακά τα ψέμματα τα παιδιά ακολουθούν το παράδειγμά μας και δυστυχώς έχουμε φτάσει στο σημείο τα παιδιά μας σήμερα να ζουν τη ζωή τους, αλλά και να παίζουν «καθιστικά«, κάτι που δυστυχώς θα έχει πολλές και άσχημες επιπτώσεις στην ενήλικη και όχι μόνο ζωή τους. Μάντεψε από ποιον παραδειγματίζονται! Παιχνίδι σημαίνει τρέξιμο, χοροπηδητό, μήλα, τζαμί, κρυφτό, μπάσκετ, χορό και όχι μόνο δραστηριότητες καθιστικές. Άρπαξε την κάθε ευκαιρία καθημερινά και παίξε δραστήρια με τα παιδιά σου.

7. Μην βλέπεις τηλεόραση.

Η τηλεόραση παχαίνει, end of story. Την ώρα που βλέπεις τηλεόραση κάθεσαι. Χωρίς να κάνεις τίποτα. Και συνήθως μασουλάς κιόλας. Υπάρχει αλήθεια χειρότερος συνδυασμός; Προσωπικά δεν βλέπω καθόλου τηλεόραση. Επιλέγω σποραδικά να δω κάποια ταινία, αλλά η καθημερινότητα μου δεν περιλαμβάνει πλέον καθόλου τηλεόραση και μάντεψε τι…έχω πολύ περισσότερο χρόνο για να κάνω πιο όμορφα και δραστήρια πράγματα.

8. Γυμνάσου.

Περιττό να στο πω, αλλά όταν γυμνάζεσαι καις πολλέεεες θερμίδες. Οπότε γυμνάσου όποτε μπορείς, όπως μπορείς, με όποιον τρόπο μπορείς, μέσα στο σπίτι, έξω από το σπίτι. Μην περιμένεις να πάρεις κάποια σπουδαία και μεγάλη απόφαση. Απλά γυμνάσου σήμερα. Άλλωστε μη νομίζεις πως είναι απαραίτητο να κάνεις 1 ή 2 ώρες συνεχόμενη γυμναστική. Έχει αποδειχτεί ότι διάσπαρτα 10λεπτα γυμναστικής κατά τη διάρκεια της μέρας είναι πιο αποτελεσματικά από 1 ώρα συνεχόμενη προπόνηση. Πριν διαβάσεις το νούμερο 9 λοιπόν σήκω και κάνε λίγο επιτόπιο τρεξιματάκι, μερικούς κοιλιακούς, καθίσματα και λίγες κάμψεις. Πλάκα κάνω…ή μάλλον όχι 🙂

9. Πήγαινε μια φορά την εβδομάδα σε ένα πάρκο ή ένα γηπεδάκι μαζί με τα παιδιά σου και τρέξε, χοροπήδα, παίξε μπάλα, σκοινάκι, λάστιχο.

Κοινώς γίνε παιδί μαζί με τα παιδιά σου! Και μην τολμήσεις να σκεφτείς «τι θα πει ο κόσμος». Ότι είσαι η καλύτερη μαμά θα σκεφτούν και να είσαι σίγουρη ότι θα σε ζηλέψουν. Χώρια που θα είσαι και η αγαπημένη μαμά των φίλων των παιδιών σου, εσύ που παίζεις μπάλα και λάστιχο μαζί τους.

10. Κάψε θερμίδες την ώρα που περιμένεις τα παιδιά σου να ολοκληρώσουν κάποια δραστηριότητα τους.

Πηγαίνεις τα παιδιά σου στο μπαλέτο, στο καράτε, στη μουσική και ξαφνικά σου χαρίζεται χρόνος! Αξιοποίησε τον. Βγες για περπάτημα ή για τρέξιμο σε ένα κοντινό παρκάκι ή στο τετράγωνο. Εντάξει θα τον πιεις και τον καφέ με τις άλλες μαμάδες, αλλά μπορείς να τον εναλλάσσεις και με κάτι πιο δραστήριο.

Απ’ ότι καταλαβαίνεις, το να καις θερμίδες δε θα σε κάνει μόνο πιο υγιή μαμά, αλλά και πιο διασκεδαστική. Αρκεί η δραστηριότητα να γίνει μέρος της καθημερινότητας σου και κυρίως μέρος της καθημερινότητας των παιδιών σου.

Για ότι αφορά τη fitmama μπορείς να περιηγηθείς στην κατηγορία που θα βρεις στο πάνω μέρος ή στα δεξιά της σελίδας.

Για να μπεις στην παρέα μας και να εμπνευστείς για μια πιο υγιεινή ζωή έλα στην κλειστή μας ομάδα fitmamaδες. Εμείς ήδη έχουμε αρχίσει να μπαίνουμε σε πρόγραμμα 🙂

 

Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα! 

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ κάτω γιατί εμείς θέλουμε να το διαβάσουμε και να κάνουμε κουβεντούλα!

(Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του άρθρου και των φωτογραφιών χωρίς άδεια)

1 Comment

Write A Comment