Η διαφορά μεταξύ δύο παιδικών χεριών 5 και 7 ετών – “Θα γράψουμε όταν είμαστε έτοιμα!”

«Καλά είναι 4 και δεν ξέρει να γράφει το όνομα του;»

«Θα πρέπει να του μάθετε να γράφει λεξούλες πριν το φέρετε στο προνήπιο.»

«Πόσες λέξεις ξέρει να γράφει;»

Πόσες φορές τα έχεις ακούσει αυτά; Πόσες φορές έγινε θέμα σε παιδικούς σταθμούς ή νηπιαγωγεία για το ότι ένα παιδί δεν γνωρίζει γραφή; Είμαι σίγουρη ότι τα έχεις συναντήσει και εσύ όπως και εγώ.

Γιατί όμως δεν πρέπει να πηδάμε στάδια και να υποχρεώνουμε ένα παιδί να μάθει γραφή πριν έρθει η ώρα να το κάνει;



Τα παιδιά σε προσχολική ηλικία προτιμούν πλαστελίνες, δαχτυλομπογιές, τουβλάκια και παρόμοιες δραστηριότητες. Αυτό συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα προτού γίνουν φυσικά ικανά ή δείξουν ενδιαφέρον για την πρακτική της γραφής.

Αυτοί οι τρόποι να μαθαίνουν, είναι βασισμένοι στο παιχνίδι, Έτσι ενισχύουν τις λεπτές κινητικές δεξιότητες, το συντονισμό χεριών-ματιών, αλλά και της σωστής στάσης του σώματος και ενδυνάμωσης του κορμού τους.



Όλα αυτά είναι η φυσική προεργασία και η δημιουργία των πραγματικών θεμελίων για να μπορεί το παιδί να γράψει.

Το πώς ένα παιδί κρατά ένα μολύβι είναι μια διαδικασία μάθησης από μόνη της. Τα παιδιά από τα 4 μέχρι τα 6 χρόνια τους περνούν από τα στάδια εκμάθησης κερδίζοντας συνολική επιδεξιότητα με το δικό τους ρυθμό.



Η διαφορά μεταξύ δύο παιδικών χεριών 5 και 7 ετών

Αριστερά βλέπουμε το χέρι ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας .

Δεξιά το χέρι ενός παιδιού 7 ετών.

Κοιτάξτε τις διαφορές.



Θέλετε να μάθετε γιατί ένα παιδί προσχολικής ηλικίας δεν μπορεί να γράψει ακόμα;

Αυτός είναι ο λόγος! Τα χέρια τους εξακολουθούν να αναπτύσσονται και δεν είναι πλήρως διαμορφωμένα.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν ; ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ!

Πλαστελίνες, κόψιμο, κόλλες, παιχνίδι έξω στη φύση, σκάψιμο. Αισθητηριακά παιχνίδια, επιστημονικά πειράματα, χάντρες, παζλ, μπάλες κ.λπ.



Όλα αυτά τα πράγματα βοηθούν τα χέρια τους να αναπτυχθούν. Όταν είναι φυσικά έτοιμα να γράψουν, θα το κάνουν!

Δεν χρειάζεται βιασύνη και να τα αναγκάζουμε να  γράφουν. Θα μας  δείξουν εκείνα όταν είναι έτοιμα!



Αυτό διάβασα στην ομάδα Διαπροσωπικές Σχέσεις όπου έκανε τη μετάφραση από τη σελίδα RaisingHerBarefoot. Και με έκανε να θέλω να μάθω περισσότερα γι αυτό!

Το αρχικό ποστ το είχε κάνει στο twitter η Ruth Swailes, η οποία είναι Σχολικός Σύμβουλος Βελτίωσης και Σύμβουλος Εκπαίδευσης. Έγινε αμέσως viral και άνοιξε ένα μεγάλο θέμα συζήτησης.



Η φωτογραφία δείχνει τις ακτινογραφίες με τα χέρια δύο παιδιών σε σύγκριση. Το ένα παιδί είναι 7 ετών και το άλλο 5 ετών.



Η Ruth Swailes γράφει στο ποστ της.

«Αυτή είναι η ακτινογραφία ενός αναπτυγμένου χεριού (περίπου στην ηλικία των 7) σε σύγκριση με το χέρι ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας . Και είναι πολύ βοηθητική για να καταλάβουμε τη διαφορά.



Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν αλλάζει μόνο το μέγεθος του χεριού του παιδιού.

Το μικρότερο παιδί έχει χόνδρο που τελικά θα γίνει οστό μέσω της διαδικασίας οστεοποίησης, δηλαδή της πλήρους ανάπτυξης του οστού. Αυτό συμβαίνει περίπου στις ηλικίες των 6 με 8 ετών.

Ο τρόπος που μεγαλώνουν τα χέρια των μικρών παιδιών πρέπει να ληφθεί υπόψη. Η διαδικασία για να «ωριμάσουν» τα χέρια των παιδιών διαρκεί περισσότερα χρόνια από όσα νομίζουμε.



Η γραφή πρέπει να ξεκινά ΑΦΟΥ τα χεράκια είναι πλέον ώριμα για να το κάνουν.»

Η διαφορά μεταξύ δύο παιδικών χεριών λοιπόν, πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις. Δεν πρέπει να βιαζόμαστε τόσο πολύ για να μπορέσουν να γράψουν τα παιδιά χρησιμοποιώντας μολύβι. Αυτό θα συμβεί στον δικό τους χρόνο όταν είναι έτοιμα. Η πραγματική δουλειά λοιπόν των παιδιών προσχολικής ηλικίας είναι το παιχνίδι, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για τη μάθηση.



Λίζα

(Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο. Όμως δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του χωρίς άδεια)

Κάντε κλικ στα εικονίδια και ακολουθήστε μας στις σελίδες μας στο facebook και στο Instagram!

Write A Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.