Να σου συστήσω τις 200 θερμίδες

Μήλα

Όλοι γνωρίζουμε ότι ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα, αλλά εδώ είναι η απόδειξη ότι τα μήλα είναι ένα καταπληκτικό σνακ , υγιεινό και με λίγες θερμίδες! Πρέπει να φας ένα ολόκληρο πιάτο γεμάτο φέτες μήλου, για να πάρεις 200 θερμίδες! Σύγκρινε αυτή τη ποσότητα με τη μικροσκοπική ποσότητα μερίδων των πιο λιπαρών τροφών. Η διαφορά είναι μεγάλη!

 

 

 

αβοκάντο

Αβοκάντο

Τα 125 γραμμάρια αβοκάντο (ή αλλιώς, ένα μεγάλο αβοκάντο) φτάνουν τις 200 θερμίδες – Εντυπωσιακό έτσι; Γνώριζες ότι η κατανάλωση αβοκάντο έχει μια σειρά από οφέλη για την ευεξία και την υγεία σου; Τα αβοκάντο είναι πλούσια σε βιταμίνη C, είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, μια μεγάλη πηγή φυτικών ινών και περιέχει βιταμίνη Ε. Έτσι την επόμενη φορά που θα πεινάσεις, βάλε ένα αβοκάντο μέσα στο σαντουιτσάκι σου!

 

 

 

κουλούριΚουλούρι με σουσάμι

Θεωρείται υγιεινό σνακ ειδικά για το πρωί. Αν το φτιάχνεις μόνη σου τότε οκ, μπορείς να ελέγξεις τα υλικά σου και να το φτιάξεις πιο υγιεινό και φτωχότερο σε θερμίδες. Αλλά τα κουλούρια που αγοράζουμε από έξω μάλλον δεν περιέχουν ελαιόλαδο, αλλά κάποιο πιο «βαρύ» έλαιο και το άσπρο κατεργασμένο αλεύρι δεν είναι ότι καλύτερο  για το σάκχαρο του αίματος. Το κλασσικό μεγάλο κουλούρι που αγοράζεις, έχει 200 θερμίδες και το λίπος είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα, γύρω στο 25%-35%. Αν το φτιάξεις μόνη σου προτίμησε ελαιόλαδο και αλεύρι ολικής άλεσης.

 

 

βούτυροΒούτυρο

Ας το παραδεχτούμε, το βούτυρο δεν είναι διάσημο για τις λίγες θερμίδες του. Μόλις 28 γραμμάρια βούτυρο ισοδυναμούν με 200 θερμίδες … Σύγκρινε το αυτό με άλλα τρόφιμα, όπως τα μήλα και το μπρόκολο! Αν σου αρέσει να αλείφεις που και που βουτυράκι σε ψωμί ή σε ένα ζεστό κέικ, μπορείς να συνεχίσεις να το κάνεις. Αλλά τώρα που ξέρεις πόσες θερμίδες έχει, μη το παρακάνεις.

 

 

 

 

τυρί τσένταρΤυρί Cheddar

Ήξερες ότι μόνο 51 γραμμάρια τυρί Cheddar ισοδυναμούν με 200 θερμίδες; Το τυρί Cheddar περιέχει μεγάλη ποσότητα κορεσμένου λίπους, που δεν είναι καθόλου καλό για τα επίπεδα της χοληστερόλης σου. Αν και το τυρί περιέχει μικρά επίπεδα βιταμίνης Α, είναι επίσης πηγή νατρίου, το οποίο είναι κακό για την καρδιαγγειακή υγεία σου. Τα τυριά, όπως και το  Cheddar, είναι σπουδαία πηγή ασβεστίου, αλλά θα πρέπει να καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες για να αποφευχθούν υπερβολές στα λιπαρά.

 

 

 

ζυμαρικάΖυμαρικά

Είμαστε μακαρονάδες, τι να κάνουμε; Δεν είναι μόνο οι Ιταλοί που αγαπούν τα ζυμαρικά, όλοι αγαπάμε αυτό το βασικό είδος διατροφής! 145 γραμμάρια ζυμαρικά ισοδυναμούν με 200 θερμίδες, και έτσι εξηγείται ίσως γιατί ένα μπολ γεμάτο μακαρόνια σε κάνει να νιώθεις χορτασμένη για ώρες! Τα ζυμαρικά είναι χαμηλά σε λιπαρά και είναι επίσης τροφή με βάση τα σιτηρά. Οι φυτικές ίνες των ζυμαρικών βοηθούν επίσης να λειτουργεί σωστά το έντερο.

 

 

 

φυστικοβούτυροΦυστικοβούτυρο

Μόλις 34 γραμμάρια φυστικοβούτυρο ισοδυναμούν με 200 θερμίδες! Αν και δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα ωστόσο κάποιοι είναι fan του. Είναι σημαντικό να αναφερθεί, ότι αν και το φυστικοβούτυρο έχει πολλές θερμίδες, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητα κακό για την υγεία! Είναι γεμάτο με βιταμίνη Ε και καλή χοληστερίνη που ρυθμίζει τα μονοακόρεστα λιπαρά, και έχει την ικανότητα να μειώσει την κακή χοληστερόλη LDL, διατηρώντας παράλληλα την καλή χοληστερόλη HDL σε καλά επίπεδα. Το ήξερες ότι υπάρχει ελληνικό φυστικοβούτυρο Σερρών που μάλιστα δεν περιέχει ζάχαρη (άρα και για διαβητικούς) και τρανς (υδρογονωμένα)λιπαρά; Προτίμησε λοιπόν ελληνικό προϊόν!

 

λουκάνικοΛουκάνικα

Μία μερίδα 66 γραμμαρίων λουκάνικα ισοδυναμούν με 200 θερμίδες. Είτε πρόκειται για ψητό είτε για βραστό, το λουκάνικο είναι μια δημοφιλής τροφή. Τα λουκάνικα αποτελούν πηγή υδατανθράκων, λίπους, και φυτικών ινών, οπότε είναι καλύτερα να καταναλώνονται με μέτρο ή με άφθονα φρέσκα λαχανικά! Θυμήσου το αυτό την επόμενη φορά που θα θέλεις να φας «βρώμικο» λουκάνικο μετά από ξενύχτι.

 

 

 

γαλοπούλα καπνιστήΚαπνιστό ζαμπόν γαλοπούλας

204 γραμμάρια καπνιστό ζαμπόν γαλοπούλας ισοδυναμούν με 200 θερμίδες! Η καπνιστή γαλοπούλα είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών και σιδήρου, ωστόσο, περιέχει και άλλα πράγματα, όπως κορεσμένα λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο. Από όλα τα επεξεργασμένα κρέατα όμως, η γαλοπούλα είναι ένα από τα πιο «υγιεινά», με την προϋπόθεση ότι τρώγεται πάντα με μέτρο.

 

 

 

ξηροί καρποίΞηροί καρποί mix

Ξέρουμε τι σκέφτεσαι, εάν οι ξηροί καρποί είναι τόσο καλοί, τότε γιατί το μέγεθος της μερίδας να είναι τόσο μικρό; Αν και μόνο 33 γραμμάρια ξηρών καρπών mix είναι ισοδύναμα με 200 θερμίδες, είναι μια καλή πηγή σιδήρου και ασβεστίου. Ωστόσο, περιέχει μεγάλες ποσότητες λίπους, ειδικά κορεσμένου λίπους, το οποίο είναι επιζήμιο για τα επίπεδα της χοληστερόλης. Έτσι θυμήσου, μόνο μια χούφτα ξηρών καρπών mix είναι αρκετή ποσότητα!

 

 

 

μπρόκολοΜπρόκολο

Ξέρουμε ότι στους περισσότερους δεν αρέσει να τρώνε τα πράσινα λαχανικά τους, αλλά αν κρίνουμε από αυτή την εικόνα, μάλλον η μαμά είχε δίκιο! Το μπρόκολο δεν έχει απλά λίγες θερμίδες, αλλά περιέχει θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη C, βιταμίνη Α (ως βήτα-καροτένιο), φολικό οξύ, ασβέστιο, και φυτικές ίνες. Είναι φορτωμένο με όλα τα καλά πράγματα, και θα πρέπει να φας  588 ολόκληρα γραμμάρια για να πάρεις 200 θερμίδες.

 

 

 

french friesΤηγανιτές πατάτες από fast food

Μόλις 73 γραμμάρια τηγανιτές πατάτες από «φαστφουντάδικο» ισοδυναμούν με 200 θερμίδες! Βέβαια αν συγκρίνουμε τις 200 θερμίδες τους με αυτές άλλων τροφίμων όπως το μπρόκολο, δεν είναι το ίδιο. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι τηγανιτές πατάτες «απ έξω» δεν πρέπει να καταναλώνονται τακτικά, αλλά πόσο άσχημα είναι τα πράγματα; Οι τηγανιτές πατάτες (όπως τα περισσότερα τηγανητά) περιέχουν υψηλά επίπεδα λιπών, και συγκεκριμένα κορεσμένα λίπη. Οι τηγανητές πατάτες περιέχουν επίσης πολύ υψηλά επίπεδα νατρίου, οπότε κατά συνέπεια, δεν είναι πολύ υγιεινές για την καρδιά!

 

(Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του άρθρου χωρίς άδεια)

Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα! 

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ κάτω γιατί εμείς θέλουμε να το διαβάσουμε και να κάνουμε κουβεντούλα!

Write A Comment