Ο λόγος του Τσαφούλια θα έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία

Δεν ξέρω με ποιο τρόπο να μεταδώσω το λόγο του για να τον διαβάσει κάθε άνθρωπος στη γη. Κάθε ενήλικας και κάθε παιδί.

Καθώς τον άκουγα ένα πράγμα ήρθε στο μυαλό μου. Ο λόγος του Τσαφούλια θα έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία.

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας είναι αυτοδίδακτος σκηνοθέτης και έκανε την πρώτη του μεγάλη επιτυχία στη δεύτερη μόλις ταινία του. Το «Έτερος Εγώ».

Η ηθική του μου είχε ξανακάνει εντύπωση όταν το 2017 υπήρχαν υποψίες ότι κάποιος δολοφόνος εμπνεύστηκε από την ταινία του.

Παρά τη μεγάλη επιτυχία και τη ζήτηση από τον κόσμο και τους κινηματογράφους, ο ίδιος αποφάσισε να αποσύρει την ταινία του από τις αίθουσες.

«Βγήκαν σε κάποιες εκπομπές και είπαν ότι αυτό είναι διαφημιστικό κόλπο για να πουλήσουμε. Ε, εκεί τελείωσε, το θεώρησα πολύ ανήθικο να νομίζει κάποιος ότι θα πατήσω στον θάνατο ενός ανθρώπου για να κάνω τι; Πενήντα χιλιάδες εισιτήρια παραπάνω; Έτσι, την απέσυρα».



Ο Τσαφούλιας μέσα από μια εκπομπή μίλησε για όλα όσα γίνονται γύρω μας τον τελευταίο καιρό. Μέσα σε εννιά μόλις λεπτά είπε με συγκροτημένη σκέψη και αγάπη όσα δεν μπορούσαμε να συγκεντρώσουμε εμείς για να μιλήσουμε.

Τα είπε όλα.

Ο λόγος του Τσαφούλια άλλαξε τα δεδομένα. Διαβάστε τον και παρακάτω υπάρχει και το βίντεο.

«Είμαι της λογικής ότι αλλάζει η κοινωνία και δικαίως πρέπει να αλλάξει. Δεν ήθελα να σταθώ ούτε σε ονόματα ούτε σε καταστάσεις.

Δεν θα έπρεπε να βγαίνω να μιλάω, αλλά ο λόγος που το κάνω είναι για να προστατέψω τις φωνές όλων αυτών που βρίσκουν το θάρρος να το κάνουν απέναντι σε φωνές παλαιότερων. Που δεν αρθρώνουν τον λόγο που πρέπει στην παρούσα κατάσταση.



Δεν έχω ακούσει μέχρι στιγμής κάποιο από τα θύματα να βγαίνει εκτός ορίων, ούτε τους ανθρώπους που μιλούν γι’ αυτούς. Βλέπω μια απίστευτη ηρεμία κι αγάπη. Θα σταθούμε με αγάπη απέναντι και στους θύτες, γιατί κι εκείνοι έχουν παράπλευρες απώλειες. Μην ξεχνάμε ότι στα θύματα πρέπει να υπολογίζουμε και τα παιδιά και τις γυναίκες αυτών των ανθρώπων που έκαναν αυτές τις κακότροπες πράξεις. Αλλά δεν είναι η ώρα να ασχοληθούμε με αυτούς. Ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με τους πληγωμένους.

Δε μπορώ να συνέλθω στην κυριολεξία από τη στιγμή που είδα τη συνέντευξη του κυρίου Μοθωναίου. Δεν ξέρω μήπως θα έπρεπε η συνέντευξη αυτή να ξαναπαίξει κι αντί να βλέπουμε τον κύριο Μοθωναίο, να βλέπουμε μια φωτογραφία του όταν ήταν έξι ετών. Για να μπορέσουν να καταλάβουν λίγο κι αυτοί που δεν καταλαβαίνουν και λένε το «κάτσε φρόνιμα», «ποια είναι η κυρία», «στηρίζω μεν τα θύματα αλλά…»



Επειδή άκουσα και τον όρο “ανθρωποφαγία” το τελευταίο διάστημα. Το οποίο δεν τον άκουσα στην περίπτωση του Ζακ Κωστόπουλου. Δεν το άκουσα όταν γίνονταν καταγγελίες την εποχή που η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη να ακούσει. Το ακούω τώρα.

Το να αυτοϊκανοποιείσαι μπροστά σε μία έντρομη γυναίκα με κλάματα στα μάτια που προσπαθεί να βγει από πόρτες που έχεις κλειδώσει. Κι εσύ σε αυτό το θέαμα όχι μόνο να διατηρείς την έξαψη σου, αλλά να φτάνεις και σε κορύφωση.

Αυτό πώς ονομάζεται;



Όταν βλέπεις ένα παιδί 6 ετών και γυρνάμε και λέμε παραγράφηκε το αδίκημα. Αλλά δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του δράστη να μηνύσει για συκοφαντική δυσφήμιση… Το τραύμα στη ψυχή του Μοθωναίου στα πόσα χρόνια παραγράφεται;

Ακούω να μιλάμε για ανθρώπους που φαίνεται να έχουν κάνει τις πράξεις αυτές και αποκαλούνται μεγάλοι καλλιτέχνες.

Ποιος είναι ο μεγάλος καλλιτέχνης;

Δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνης, αν δεν έχεις γίνει σπουδαίος άνθρωπος.



Η ανθρωπιά και η εξέλιξη συμπαρασύρει και το επάγγελμα. Είσαι σπουδαίος επαγγελματίας.

Εμένα με μεγάλωσαν με τη φράση να σέβεσαι τους μεγαλύτερους. Τώρα όμως που δάσκαλος μου είναι ο Σοφοκλής και βλέπω την Αντιγόνη, παίρνω μια φράση από εκεί.

Τα έργα πρέπει να μετράς και όχι τα χρόνια του άλλου.

Το ζητούμενο είναι να προσέξουμε τι λέμε, απέναντι σε αυτούς που υψώνουν ανάστημα και ορθώνουν λόγο.



Το “κάτσε φρόνιμα” λοιπόν πρέπει να πάει σε όσους αδυνατούν να διαχωρίσουν το φλερτ από την παρενόχληση. Πρέπει να πάει σε αυτούς που απέναντι σε βιασμένες ψυχές και κορμιά αναζητούν ευκαιρίες να ξεθάψουν την καριέρα τους. Σε αυτόν που δεν μπορεί να παραδεχτεί το λάθος του και να ζητήσει μια συγγνώμη.

Συγγνώμη που δεν μπορέσαμε να μεταλαμπαδεύσουμε τη γνώση χωρίς βια.

Εκεί πάει το κάτσε φρόνιμα.

Και για τους ανθρώπους που λένε «Εγώ είμαι ο κανένας για να βγω να μιλήσω, φοβάμαι να καταθέσω».

Θέλω να θυμίσω σε όλους πως το να είσαι ο Κανένας έχει μεγάλη δύναμη.



Γιατί τα προβλήματα για τον Οδυσσέα στην Ομήρου Οδύσσεια, ξεκινούν από όταν αποφασίζει να πει το όνομά του, ότι τον λένε Οδυσσέα. Ως Κανένας τύφλωσε τον Πολύφημο. Ως Οδυσσέας υπέστη την οργή του Ποσειδώνα.

Γιατί τώρα;

Άκουσα ότι ένας άνθρωπος που φέρεται να έχει καταγγελθεί για όλα αυτά, θα αποταθεί σε κλινική απεξάρτησης.

ΕΔΩ κολλάει το γιατί τώρα.

Γιατί δεν αποτάθηκε στην κλινική όταν ένιωσε την πρώτη ορμή; Μετά τον πρώτο βιασμό; Μετά τον δεύτερο, τον τρίτο. Γιατί τώρα;



Τώρα είναι η στιγμή που η αρχή αδυνατεί να επιβάλλει και να πράξει όσα επιβάλλει η αξία.

Έτσι αλλάζουν οι νόμοι!

Στη Γαλλία ψηφίστηκε νόμος που λέει ότι αν ένας άνθρωπος κατηγορηθεί για βιασμό πέντε γυναικών. Αλλά οι τέσσερεις έχουν παραγραφεί. Αν η πέμπτη δεν έχει παραγραφεί συμπαρασύρει και τις άλλες τέσσερις. Αγαπάμε τη Δικαιοσύνη αλλά φτιάχτηκε από ανθρώπους και είναι ατελής. Με αγάπη προς όλους θα αλλάξουμε τα κακώς κείμενα παντού. Και θα δώσουμε έναν κόσμο στα παιδιά μας σαν αυτόν που αξίζει στην ανθρώπινη φύση της.



Και θέλω να πω επιτέλους κάτι τελευταίο.

«Ο καλλιτέχνης δεν είναι επάγγελμα. Καλλιτέχνης είναι η εξέλιξη του ανθρώπου. Ο κύριος Μοθωναίος είναι τεράστιος καλλιτέχνης. Όχι γιατί ασκεί την υποκριτική, αλλά γιατί έχει υποστεί τόση ασχήμια από το ανθρώπινο είδος και ξυπνάει κάθε πρωί και λέει στον εαυτό του ότι αξίζει τη χαρά και δέχεται την αγκαλιά ενός ανθρώπου.

Αυτό είναι καλλιτεχνία.

Δεν είναι να στέκεσαι στην Επίδαυρο και να τραβάς μονολόγους και να συντονίζονται οι πέτρες.

Οι πέτρες και τα σανίδια δεν είναι τίποτα χωρίς τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι είμαστε σημαντικοί και κάνουμε σημαντικά και τα πράγματα γύρω μας.



Δείτε το βίντεο

Λίζα

(Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο. Όμως δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του χωρίς άδεια)

Κάντε κλικ στα εικονίδια και ακολουθήστε μας στις σελίδες μας στο facebook και στο Instagram!

Write A Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.