Έρευνα: Όταν τα παιδιά πηγαίνουν νωρίς για ύπνο η μαμά είναι πιο ευτυχισμένη

Η μητέρα μου σίγουρα ήταν πιο ευτυχισμένη μιας και θυμάμαι ότι μας έβαζε για ύπνο από πολύ νωρίς όταν ήμασταν μικρά. Σήμερα που ο ρυθμός ζωής έχει γίνει πολύ πιο γρήγορος και το 24ωρο δε φτάνει, ο ύπνος των μικρών μου είναι μια καθημερινή μάχη!

Σύμφωνα με την έρευνα όταν τα παιδιά πηγαίνουν νωρίς για ύπνο, κάνει καλό σε όλους. Κάνει καλό στην υγεία των παιδιών αλλά και στην ψυχική υγεία της μαμάς.

Άντε καλά πες και εσύ, έπρεπε να μας το πει η επιστήμη; Δεν το ξέραμε ήδη; Οκ εντάξει, αλλά η επιστήμη επιβεβαίωσε αυτήν την αλήθεια. Στη μελέτη Growing Up in Australia οι ερευνητές παρακολούθησαν χιλιάδες οικογένειες από το 2004. Κάθε δύο χρόνια, αυτές οι οικογένειες συμμετείχαν σε μια σειρά συνεντεύξεων που επέτρεψαν στους ερευνητές να ελέγξουν τα επίπεδα της σωματικής και ψυχικής τους υγείας.

Όταν τα παιδιά πηγαίνουν νωρίς για ύπνο η μαμά είναι πιο ευτυχισμένη

Αναλύοντας τα δεδομένα που συλλέχθηκαν για τον ύπνο και τον τρόπο ζωής, οι ερευνητές διαπίστωσαν τα εξής. Τα παιδιά που πήγαιναν νωρίς για ύπνο – δηλαδή μέχρι τις 8:30 μ.μ. ήδη κοιμόταν – είχαν «καλύτερη ποιότητα ζωής και υγεία». Αλλά και οι μητέρες τους είχαν βελτιωμένη ψυχική υγεία και πνευματική διαύγεια.

Ο Jon Quach, ο κύριος συγγραφέας της μελέτης είπε: «Άρα μαμάδες και μπαμπάδες, να ξέρετε ότι όταν τα παιδιά πηγαίνουν νωρίς για ύπνο δεν είναι καλό μόνο για εκείνα. Είναι καλό και για σας!»

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Διάβασε το άρθρο μου «Γιατί οι κουρασμένες μητέρες μένουν ξύπνιες μέχρι αργά το βράδυ;» και θα καταλάβεις. (και νομίζω θα συμφωνήσεις μαζί μου)

Τα παιδιά που κοιμούνται νωρίς, κοιμούνται περισσότερο.

Μια δημοσκόπηση στην ιστοσελίδα του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας των Η.Π.Α. δείχνει ότι τα παιδιά που κοιμούνται νωρίτερα κοιμούνται επίσης περισσότερο. Και είναι σημαντικό για την υγεία τους. Δες τον παρακάτω πίνακα από τον Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου το οποίο δείχνει τον συνιστώμενο αριθμό ωρών ύπνου που πρέπει τα παιδιά να κοιμούνται κάθε νύχτα.Όταν τα παιδιά πηγαίνουν νωρίς για ύπνο η μαμά είναι πιο ευτυχισμένη

Τι μπορούμε να κάνουμε για να πηγαίνουν τα παιδιά πιο νωρίς για ύπνο;

Κάτι που κάναμε εμείς τον τελευταίο καιρό είναι να βάζουμε το όριο λίγο πιο νωρίς κάθε φορά. Ένα δεκάλεπτο ή ένα τέταρτο. Δεν πετυχαίνει πάντα φυσικά, αλλά σταδιακά υπάρχουν αποτελέσματα!

Επίσης οι ερευνητές λένε ότι πρέπει να περιορίσουμε την ώρα της οθόνης πριν από τον ύπνο. Σύμφωνα με το National Sleep Foundation, το μπλε φως που εκπέμπεται από τις οθόνες μπορεί να καθυστερήσει την απελευθέρωση της μελατονίνης, να αυξήσει την εγρήγορση και να κάνει restart το σώμα μας, νομίζοντας ότι τώρα ξεκινάει η μέρα!

Οπότε η περιορισμένη χρήση (για όλη την οικογένεια) οθονών, τηλεόρασης, tablet, laptop, κινητών κτλ, μια με δυο ώρες πριν τον ύπνο, θα φέρει αποτέλεσμα.

(Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο! : ) Όμως δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του χωρίς άδεια!!!)

  Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα!

 

Author

Γεια σου! Είμαι e-mama Λίζα, Θεσσαλονικιά από κούνια, καλλιτεχνικό και ανήσυχο πνεύμα, λατρεύω οτιδήποτε κάνει χαρούμενους τους ανθρώπους! (όπως πχ η σπανακόπιτα). Η ζωή μου κινείται γύρω από 2 μικρούς και πολύχρωμους σίφουνες, τον 6 ετών Mini Me (Θάνο) και τον 2 ετών Mini Me Junior (Φοίβο). Μαζί θα ενημερωθούμε, θα διασκεδάσουμε, θα μαγειρέψουμε και θα βγάλουμε από μέσα μας ότι μας βαραίνει! Θα με βρεις στα άρθρα και τις φωτογραφίες του e-mama.gr, στα social media, στην επικοινωνία! :)

Write A Comment