Τα παραδοσιακά παιχνίδια εκπαιδεύουν καλύτερα τα παιδιά από ότι τα ηλεκτρονικά

Πλαστικά λάπτοπ για μωρά και παιδιά, χαριτωμένα κινητά για μωρά και παιδιά, ηλεκτρονικές φάρμες με ζωάκια και πολλά άλλα. Πατάς κουμπάκια και σου μιλάει, αλληλεπιδρά μαζί σου, σου ζητάει να επαναλάβεις λέξεις. Παιχνίδια που κυκλοφορούν ως εργαλεία ενθάρρυνσης των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών. Tα λεγόμενα «ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παιχνίδια» που στην πραγματικότητα ο γονιός περιμένει από αυτό να μάθει κάτι στο παιδί του. Και να το βοηθήσει να μιλήσει γρηγορότερα.

Μια μελέτη όμως, που δημοσιεύθηκε στο JAMA Pediatrics, διαπίστωσε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Για έναν πολύ απλό λόγο. Έχει ήδη διαπιστωθεί ότι τα μωρά και τα παιδιά τα μωρά μαθαίνουν πιο γρήγορα και καλύτερα από ένα φυσικό ομιλητή που αλληλεπιδρούν μαζί του. Έτσι λοιπόν, ακόμη και όταν έδωσαν 15 λεπτά στους γονείς να παίξουν μαζί με τα παιδιά τους και το ηλεκτρονικό παιχνίδι, εκείνοι μίλησαν και απάντησαν λιγότερο. Αλλά και τα μωρά, δεν απαίτησαν την αλληλεπίδραση με τους γονείς τους όπως όταν παίζουν με παραδοσιακά παιχνίδια.

Πόσα παιχνίδια χρειάζονται πραγματικά τα παιδιά; Κανένα.

Στην πραγματικότητα οι γονείς της μελέτης μίλησαν μόνο για να πουν «Μην ακουμπάς αυτό», «Πάτα εκείνο» ή τίποτα απολύτως. Χρησιμοποίησαν επίσης λιγότερες λέξεις σχετικές με το περιεχόμενο του παιχνιδιού, όπως «Ένα γουρουνάκι», ή «Κόκκινος φράχτης». Όταν τα παιχνίδια μιλούν αντί για τους γονείς, τότε και οι γονείς αφήνουν τα παιχνίδια να αλληλεπιδρούν με τα παιδιά αντί για αυτούς.

Έχει ενδιαφέρον ότι οι γονείς της μελέτης έπαιξαν με τα παιδιά τους με τρία σετ παιχνιδιών. Τα οποία συμπεριελάμβαναν τα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παιχνίδια (κινητά για μωρά, λάπτοπ για μωρά, ηλεκτρονική φάρμα με ζωάκια). Και παραδοσιακά παιχνίδια όπως τουβλάκια, παζλ και βιβλία για τα χρώματα, σχήματα και ζώα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όταν έπαιζαν με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, οι γονείς είπαν στο παιδί τους 40 λέξεις το λεπτό. Ενώ όταν έπαιζαν με τα παραδοσιακά παιχνίδια είπαν 67 λέξεις το λεπτό!

Η Kathy Hirsh-Pasek, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Temple University, λέει:

«Ένα παιχνίδι πρέπει να είναι 10% παιχνίδι και 90% παιδί. Αυτού του είδους τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι 90% παιχνίδια και δίνουν ένα μικρό περιθώριο στο παιδί να εκπαιδευτεί μέσα από την αναζήτηση.»

Και αφού διάβασες αυτό, έλα να διαβάσεις και κάτι πολύ διαφορετικό για τα παιχνίδια των παιδιών. Αν σε ρωτούσα πόσα παιχνίδια πρέπει να έχει το παιδί σου τι θα μου απαντούσες; Διάβασε το άρθρο μου -> Πόσα παιχνίδια χρειάζονται πραγματικά τα παιδιά; Κανένα.

 

(Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο. Όμως δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του χωρίς άδεια!)

  Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα!

Author

Γεια σου! Είμαι e-mama Λίζα, Θεσσαλονικιά από κούνια, καλλιτεχνικό και ανήσυχο πνεύμα, λατρεύω οτιδήποτε κάνει χαρούμενους τους ανθρώπους! Η ζωή μου κινείται γύρω από 2 μικρούς και πολύχρωμους σίφουνες! Μαζί θα ενημερωθούμε, θα διασκεδάσουμε, θα μαγειρέψουμε και θα βγάλουμε από μέσα μας ότι μας βαραίνει!

Write A Comment