Περπάτημα: 30 λεπτά τη μέρα μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου για πάντα

Τα πράγματα είναι απλά. Φοράς τα παπούτσια σου και ανοίγεις την πόρτα. Και περπατάς. Χωρίς κανένα εξοπλισμό, χωρίς έξοδα, χωρίς να το έχεις προγραμματίσει και χωρίς τον κίνδυνο τραυματισμού. Κι ενώ τα πράγματα είναι τόσο απλά, δυστυχώς πάρα πολλοί άνθρωποι δεν περπατάνε. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αφού η έλλειψη σωματικής άσκησης προκαλεί περίπου το 21-25% των περιπτώσεων καρκίνου του στήθους και του παχέος εντέρου, το 27% των περιπτώσεων διαβήτη και το 30% των εγκεφαλικών. Ναι, καλά διάβασες! Η έλλειψη σωματικής άσκησης είναι η τέταρτη αιτία θανάτου παγκοσμίως.

Αλλά δεν θέλω να σε τρομάξω…πολύ.

Εγώ αγαπώ το περπάτημα. Αγαπώ να αφήνω το αυτοκίνητο και να περπατάω. Αγαπώ να πηγαίνω βόλτα με τα παιδιά. Αγαπώ να πηγαίνω σε αγαπημένα μέρη που μου φτιάχνουν τη διάθεση και να περπατάω. Όταν ήμουν έγκυος περπατούσα κάθε μέρα. Κάθε μέρα!! Και 10 μέρες αφότου γέννησα ξεκίνησα και πάλι το περπάτημα. Μπορεί να αθλούμαι με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, αλλά το περπάτημα για μένα είναι απαραίτητο σαν τον αέρα που αναπνέω.

Περπάτημα: 7 λόγοι για να το ξεκινήσεις σήμερα
Δίπλα στο σπίτι μου

Το περπάτημα σκέψου το σαν δώρο στον εαυτό σου και μάλιστα ένα από τα πιο μεγάλα και ουσιαστικά δώρα που μπορείς να του κάνεις.

Είναι must! Άνθρωποι όλων των ηλικιών σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης – σε πάρκα, σε πλατείες, σε πόλεις, σε χωριά, σε παραλίες, σε βουνά, στη γειτονιά τους – παντού για να μην μακρηγορώ, περπατάνε. Θα τους καταλάβεις. Είναι αυτοί που χαμογελάνε λιγάκι παραπάνω από τους άλλους.

Και πριν μου πεις ότι δεν προλαβαίνεις, ότι έχει κρύο, ότι έχει ζέστη, ότι δεν σου αρέσει και άλλα τέτοια που κάποτε θα τα μετανιώσεις, σκέψου τα εξής:

  1. Το περπάτημα σώζει ζωές

Αν περπατάς 30 λεπτά τη μέρα για 5 μέρες την εβδομάδα μειώνεις τον κίνδυνο

  • καρδιακού επεισοδίου
  • εγκεφαλικού
  • διαβήτη τύπου 2
  • καρκίνου του στήθους και του εντέρου
  • Αλτσχάιμερ

κατά 20-50%!!!

Επίσης

  • αυξάνεις την καλή χοληστερόλη
  • ρίχνεις την πίεση
  • χτίζεις γερούς μυς και κόκαλα
  • επιτυγχάνεις πιο εύκολα τον έλεγχο του σωματικού σου βάρους

Έτσι αν νομίζεις ότι το περπάτημα είναι απλά μια άριστη καρδιαγγειακή αερόβια άσκηση, κάνεις λάθος. Είναι πολλά περισσότερα!

   2. Μας κάνει ευτυχισμένους

Συμβαίνει το εξής παράδοξο. Τη σήμερον ημέρα είμαστε ικανοί να φτάσουμε στην άκρη της γης για να βρούμε την ευτυχία και τη χαρά, την ίδια ώρα που δεν αφουγκραζόμαστε το ίδιο μας το κορμί και το μυαλό.

Το σώμα μας και το μυαλό μας έχει ανάγκη την κίνηση, τη δραστηριότητα, το περπάτημα. Οι άνθρωποι που περπατάνε

  • αγχώνονται λιγότερο
  • κοιμούνται καλύτερα
  • νιώθουν χαρούμενοι
  • κρατούν το μυαλό τους σε εγρήγορση
  • βελτιώνουν τη μνήμη τους
  • μειώνουν τον κίνδυνο γεροντικής άνοιας
hiking2
Μια από τις πιο όμορφες εμπειρίες της ζωής μου! Από τα Φηρά στην Οία περπατώντας τη Σαντορίνη από άκρη σ’ άκρη. Ότι και να πω είναι λίγο…

3. Το περπάτημα μας βοηθάει να καίμε θερμίδες και να γυμνάζουμε το σώμα μας

Την ώρα που περπατάμε ενεργοποιούνται όλα τα μέλη του σώματος μας. Και ξέρεις τι σημαίνει αυτό…ότι καίμε θερμίδες και γυμνάζουμε τους μυς μας. Οι οποίοι μάλιστα συνεχίζουν να καίνε θερμίδες ακόμα και την ώρα που ηρεμούμε! Είναι ο καλύτερος σύμμαχος μας στην προσπάθεια για την απόκτηση ενός γερού και όμορφου σώματος.

4. Είναι η πιο οικονομική μορφή σωματικής άσκησης

Για την ακρίβεια το περπάτημα είναι τζάμπα! Δεν κοστίζει τίποτα. Δεν χρειάζεται να πληρώνεις συνδρομές, ακριβούς εξοπλισμούς, ειδικά ρούχα. Το μόνο που χρειάζεται να φορέσεις είναι την καλή σου διάθεση, αν και είμαι σίγουρη ότι ακόμη και αν δεν έχεις καλή διάθεση, κάπου εκεί έξω θα τη βρεις την ώρα που περπατάς.

5. Το περπάτημα είναι για όλους

Είναι αυτό που λέμε “για ανθρώπους από 1-101 χρονών”, ίσως και λίγο παραπάνω. Όλοι μπορούν να περπατάνε, ανεξάρτητα από την πάθηση από την οποία πάσχουν, μια και είναι η πιο ασφαλής σωματική άσκηση. Δεν υπάρχει περίπτωση να πάθεις τίποτα την ώρα που περπατάς. Ο κίνδυνος τραυματισμού είναι μηδενικός!

6. Το περπάτημα ανοίγει τον δρόμο για μια πιο υγιεινή ζωή

Ο άνθρωπος που περπατάει σιγά σιγά υιοθετεί κι άλλες υγιεινές συνήθειες είτε αυτές αφορούν στην άσκηση είτε στη διατροφή. Κανόνας!

Άλλωστε το είπα εγώ ότι στο τέλος θα πάρω τα βουνά! #elatochori #intheforest #inlove #indulge????

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Christina Kavakopoulou (@emamachristina) στις


 7. Και φυσικά το περπάτημα είναι και οικολογικό και κοινωνικό

Το να χρησιμοποιείς τα ποδαράκια σου αντί για το αυτοκίνητο για να πας στον προορισμό σου, αντιλαμβάνεσαι ότι εκτός από εσένα κάνει καλό και στο περιβάλλον. Αρκεί να γίνει μια συνήθεια που μεταδίδεται.

Επιπλέον σε βοηθάει να γνωρίσεις λίγο καλύτερα τη γειτονιά σου, να πεις μερικές καλημέρες και καλησπέρες παραπάνω, να νιώσεις τελοσπάντων κομμάτι του συνόλου στο οποίο ανήκεις, την ώρα που οι περισσότεροι άνθρωποι γύρω μας κλείνονται στο καβούκι τους. Δεν ξέρω άλλωστε αν το έχεις παρατηρήσει, αλλά όσοι περπατάνε πάντα χαιρετάνε τους συνπεριπατητές τους. Τυχαίο;

hiking1
Φτιάξε το δικό σου χάρτη…

Φόρα λοιπόν τα παπούτσια σου και ξεκίνα να περπατάς σήμερα. Και πού ξέρεις; Ίσως να φτάσεις σε μονοπάτια που ποτέ δεν είχες φανταστεί ότι θα περπατήσεις…

Σας περιμένουμε και στην κλειστή ομάδα μας fitmamaδες για να κάνουμε μαζί το ταξίδι προς ένα πιο υγιές σώμα και να υποστηρίζουμε η μια την άλλη!.

(Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του άρθρου χωρίς άδεια)

Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα! 

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ κάτω γιατί εμείς θέλουμε να το διαβάσουμε και να κάνουμε κουβεντούλα!

2 Σχόλια

Write A Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.