Toylikeme – Παιχνίδια με αναπηρίες και ιδιαιτερότητες – Γιατί είναι σημαντικά για όλα τα παιδιά

Η βιομηχανία παιχνιδιών είχε αποκλείσει αρκετές κοινωνικές ομάδες για πολλά χρόνια.

Μόνο πρόσφατα αυτό άρχισε να αλλάζει.

Παράδειγμα η Mattel, που μόλις το 2016 κυκλοφόρησε τη σειρά Fashionista.

Πρόκειται για Barbie οι οποίες έχουν διαφορετικούς τύπους σώματος, που αντιπροσωπεύουν πολύ περισσότερο τις πραγματικές γυναίκες. Δες περισσότερα -> εδώ

Όμως για πολλά χρόνια η βιομηχανία παιχνιδιών έμεινε πίσω σχετικά με την εκπροσώπηση των 150 εκ. παιδιών με αναπηρία και ιδιαιτερότητες. Κάποιοι άνθρωποι πάλεψαν για να το αλλάξουν και αυτό.



Toylikeme

Τον Απρίλιο του 2015 η συγγραφέας και δημοσιογράφος Rebecca Atkinson παρατήρησε ότι δεν υπάρχει θετική εκπροσώπηση παιχνιδιών για παιδιά με αναπηρία. Μαζί με άλλες δύο μαμάδες που έχουν παιδιά με αναπηρία, αποφάσισαν να κάνουν κάτι γι αυτό.



Άνοιξαν λογαριασμούς στα social media και άρχισαν να προωθούν το hashtag # Toylikeme. Για να μάθει ο κόσμος περισσότερα για το αίτημα τους.

Έπειτα άρχισαν να μετατρέπουν τα δικά τους παιχνίδια σε παιχνίδια που αναπαριστούν αναπηρίες και να ανεβάζουν τις φωτογραφίες. Τότε οι εικόνες αυτές άρχισαν να γίνονται viral και να ακούγονται περισσότερο.



Σύντομα η ιδέα τους κατέληξε σε καμπάνια και αρχικά μερικές, μικρές μόνο, εταιρίες παιχνιδιών ενδιαφέρθηκαν για να φτιάξουν παιχνίδια με αναπηρίες.

Toylikeme - Παιχνίδια με αναπηρίες και ιδιαιτερότητες – Γιατί είναι σημαντικά για όλα τα παιδιά

Αργότερα και έπειτα από συνεχή καλέσματα και πάνω από 50.000 υπογραφές, η Playmobil δέχθηκε να δημιουργήσει προϊόντα εμπνευσμένα από την καμπάνια #ToyLikeMe.



Και τον Ιανουάριο του 2016, η Lego παρουσίασε την πρώτη τους φιγούρα με αναπηρικό καροτσάκι.

Ενώ το 2019, η Mattel πρόσθεσε τρεις κούκλες Barbie με αναπηρία στη σειρά Fashionista. Δύο κούκλες σε αναπηρικά αμαξίδια και μια κούκλα με προσθετικό πόδι.

Toylikeme - Παιχνίδια με αναπηρίες και ιδιαιτερότητες – Γιατί είναι σημαντικά για όλα τα παιδιά
Photo:themighty.com

Τα παιχνίδια με αναπηρίες δεν είναι μόνο για παιδιά με αναπηρίες. Είναι για όλα τα παιδιά.



Positive representation matters, λέει η Rebecca Atkinson στη σελίδα της. Η θετική εκπροσώπηση έχει σημασία. Το να βλέπουμε τον εαυτό μας να εκπροσωπείται από μάρκες παιχνιδιών όπως Playmobil, Barbie, Lego, είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό παιχνίδι. Διαδίδεται ένα ισχυρό μήνυμα ότι όλοι είμαστε εδώ εξίσου. Και οι άνθρωποι με αναπηρίες και χωρίς.



Ωστόσο, το #ToyLikeMe δεν υποστηρίζει ότι οι εταιρείες παιχνιδιών πρέπει να κατασκευάζουν παιχνίδια με αναπηρίες για παιδιά με αναπηρίες. Ας κανονικοποιήσουμε την αναπηρία για το τι είναι πραγματικά. Είναι κάτι φυσιολογικό και μέρος της ανθρώπινης ζωής.

Πιστεύουμε ότι ΟΛΑ τα παιδιά θα επωφεληθούν από την επαφή με παιχνίδια που συμπεριλαμβάνουν όλους τους ανθρώπους.



«Σύμφωνα με την ακαδημαϊκή έρευνα του Dr. Sian Jones στο Queen Margaret’s , η διαπίστωση για τα παιδιά που έπαιξαν με παιχνίδια με αναπηρία  για μόλις 3 λεπτά είναι εκπληκτική! Τα παιδιά αναπτύσσουν μια πιο θετική στάση και είναι πιο φιλικά απέναντι στους συνομηλίκους τους με αναπηρίες».

Από το 2015 που ξεκίνησε η καμπάνια #ToyLikeMe μέχρι σήμερα, έχουν αλλάξει τα πράγματα. Σήμερα θα βρει κανείς αρκετά παιχνίδια που μπορούν να εκπροσωπήσουν τα παιδιά με αναπηρία ή ιδιαιτερότητα. Αλλά και να απαντήσουν έμπρακτα στα αγνά ερωτήματα των παιδιών για τη διαφορετικότητα.



Θα βρείτε παιχνίδια με ακουστικά βαρηκοΐας ή κοχλιακά εμφυτεύματα. Υπερήρωες με προβλήματα όρασης και τον Darth Vader με αναπηρία. Με Σύνδρομο Down. Με σημάδια. Με αυτισμό και σύνδρομο Asperger. Με διαβήτη. Μάθετε περισσότερα από τη σελίδα της Rebecca #Toylikeme

Κάθε ένα έχει μια ξεχωριστή ιστορία να μας πει.

Είμαστε όλοι διαφορετικοί και είμαστε όλοι ίδιοι.



Λίζα

(Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο. Όμως δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του χωρίς άδεια)

Κάντε κλικ στα εικονίδια και ακολουθήστε μας στις σελίδες μας στο facebook και στο Instagram!

Write A Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.