Υπόθεση βαλίτσα: Τι να κάνεις αν χαθεί ή καταστραφεί

Υπόθεση βαλίτσα: Τι να κάνεις αν χαθεί ή καταστραφεί

Η ώρα του πολυαναμενόμενου ταξιδιού μας έφτασε και ετοιμάζοντας τη βαλίτσα, όλοι έχουμε το άγχος ότι μπορεί κάτι να συμβεί στο αεροδρόμιο και να τη χάσουμε ή να καταστραφεί. Βέβαια… είναι δυνατόν να είμαστε τόσο άτυχοι;

Η SITA, η εταιρία που κατασκεύασε το Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Αποσκευών αναφέρει ότι το 2014 χάθηκαν 24.1 εκατομμύρια αποσκευές. Δεδομένου όμως της παγκόσμια αύξησης των επιβατών, τα 10 τελευταία χρόνια η απώλεια της αποσκευής έχει μειωθεί κατά 50% και τα πράγματα με τον χρόνο γίνονται όλο και καλύτερα. Αυτό όμως δε μας δίνει μία πραγματική εγγύηση για τη δική μας αποσκευή.

Υπόθεση βαλίτσα: Τι να κάνεις αν χαθεί ή καταστραφεί

Κι έτσι έχει έρθει η στιγμή που βρίσκεσαι μπροστά στον ιμάντα αποσκευών του αεροδρομίου και αυτός γυρίζει και γυρίζει και εσύ περιμένεις και περιμένεις και τη βαλίτσα σου δεν την βλέπεις πουθενά.

Περνάει η ώρα και μένεις μονάχα εσύ και ο ιμάντας. Δεν έχει πια άλλες βαλίτσες! Τώρα; Καταρχάς μην πανικοβάλλεσαι και τελικά ναι…

είμαστε τόσο άτυχοι αλλά μπορεί να συμβεί στον καθένα μας!

Εμένα, που δεν είμαι και ο πιο πολυταξιδεμένος άνθρωπος στον κόσμο μου έχει τύχει 2 φορές να κατασταφεί η βαλίτσα μου κατά τη μεταφορά στο αεροδρόμιο. Σαφώς και το πρόβλημα που σου δημιουργεί η καταστροφή της αποσκευής δεν είναι το ίδιο μεγάλο με την απώλεια, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, αλλά η γραφειοκρατική διαδικασία και η ταλαιπωρία που προκύπτει, είναι η ίδια. Πίστεψε με!

Εγώ αποζημιώθηκα πλήρως για την αντικατάσταση της βαλίτσας και στις 2 περιπτώσεις, αν και οφείλω να ομολογήσω ότι η μια από τις 2 εταιρείες με ταλαιπώρησε παραπάνω απ’ ότι θα έπρεπε.

Το συναίσθημα είναι δυσάρεστο και ειδικότερα αν αυτό συμβεί όταν πηγαίνεις στο ταξίδι σου και ανακαλύπτεις ότι είσαι σε ξένο μέρος χωρίς τα πράγματα σου και κάπως “λιγότερο δυσάρεστο” αν συμβεί στην επιστροφή. Υπάρχουν όμως κάποια βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε σε μία τέτοια περίπτωση και επίσης δικαιώματα τα οποία πρέπει να γνωρίζουμε.

Έχε κατά νου ότι η απώλεια βαλίτσας, δεν είναι μόνο αποτέλεσμα κάποιου λάθους της εταιρίας αλλά και πιθανής κλοπής.

Αρχικά ας δούμε κάποιες κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε όλη αυτή την ταλαιπωρία ή τουλάχιστον να μειώσουμε τις πιθανότητες.

Προληπτικά βήματα:

  • Δε βάζουμε στη βαλίτσα μας αντικείμενα αξίας ή χρήματα ή έγγραφα. Αυτά καλό είναι να βρίσκονται στην τσάντα ή στη χειραποσκευή μαζί μας.
  • Γράφουμε σε λίστα το περιεχόμενο της βαλίτσας ώστε αν μας το ζητήσουν να ξέρουμε να απαντήσουμε αναλυτικά.
  • Φωτογραφίζουμε τη βαλίτσα ανοιχτή με τα πράγματα αλλά και κλειστή.
  • Φυσικά βάζουμε τα στοιχεία μας (όνομα, κινητό) σε ένα καρτελάκι και το κρεμάμε.
  • Βάζουμε ένα σημάδι για να την ξεχωρίζουμε, όπως ένα αυτοκόλλητο ή μια κορδέλα.
  • Καλό είναι η βαλίτσα να έχει κάποιο φανταχτερό χρώμα ή χαρακτηριστικό για να ξεχωρίζει όσο γίνεται από τις άλλες.
  • Δεν την τσεκάρουμε τελευταία στιγμή.
  • Ελέγχουμε το απόκομμα των αποσκευών που μας δίνουνε στην κάρτα επιβίβασης για να δούμε αν είναι σωστά όλα τα στοιχεία.
  • Αφαιρούμε αποκόμματα που μπορεί να έχει κολλημένα επάνω η βαλίτσα από άλλα ταξίδια.
  • Αποφεύγουμε τη χρήση ακριβής βαλίτσας για να μην είμαστε στόχος για κλοπή.
  • Φροντίζουμε να φτάσουμε νωρίς στον ιμάντα παραλαβής αποσκευών για να μηδενίσουμε τις πιθανότητες να πάρει τη βαλίτσα κατά λάθος κάποιος άλλος.
  • Προτιμούμε τις απευθείας πτήσεις χωρίς ενδιάμεσες στάσεις.
  • Αν μπορούμε, να βάλουμε μία αλλαξιά ρούχα στη χειραποσκευή επάνω μαζί μας.
  • Όταν αγοράζουμε το εισιτήριο, μπορούμε να ενημερωθούμε αν υπάρχει ασφάλιση που αφορά στις αποσκευές.

Υπόθεση βαλίτσα: Τι να κάνεις αν χαθεί ή καταστραφεί

Τι βήματα ακολουθούμε αν η βαλίτσα μας δεν υπάρχει στον ιμάντα, πράγμα που μάλλον δηλώνει απώλεια:

  • Καταρχάς σε καμία περίπτωση δεν φεύγουμε από το αεροδρόμιο χωρίς τις απαραίτητες κινήσεις. Πρέπει να γίνουν εκείνη τη στιγμή.
  • Θα πρέπει να πάμε στο γραφείων απολεσθέντων για να δηλώσουμε την απώλεια και να μας ενημερώσουν περεταίρω. Αν έχουμε τραβήξει φωτογραφίες όπως είπαμε στις προληπτικές ενέργειες, αυτό μπορεί να μας φανεί εξαιρετικά χρήσιμο.
  • Έπειτα θα πρέπει να συμπληρώσουμε τη Δήλωση Απώλειας Αποσκευής και να λάβουμε το αντίγραφο της αίτησης.
  • Είναι σημαντικό να περιγράψουμε όλα τα αντικείμενα που βρισκόντουσαν στην αποσκευή για όσο το δυνατόν πιο σωστή αποζημίωση, αν τελικά η βαλίτσα δε βρεθεί.
  • Το Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού που χρησιμοποιούν οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, κρατά τις αποσκευές για 90 μέρες. Άρα είναι πολύ χρήσιμη η δική μας αναλυτική περιγραφή για να γίνει σύντομα η αξιολόγηση και η ταυτοποίηση των αντικειμένων.
  • Θα πρέπει να ζητήσουμε να συμπληρώσουμε έγγραφη αίτηση για αξίωση αποζημίωσης. Είναι μία επιπλέον κίνηση πολύ ωφέλιμη αν τελικά η βαλίτσα έχει χαθεί.
  • Με τη συμπλήρωση της αίτησης, η αεροπορική εταιρία θα πρέπει να μας δώσει κάποια χρήματα για τις πρώτες μέρες, για έξοδα κίνησης κλπ. Βέβαια αυτό εξαρτάται από την εταιρία και από το αν το ταξίδι είναι μακρινό.
  • Η εταιρία θα κάνει την αναζήτηση της για να βρεθεί η αποσκευή άμεσα. Μπορεί να βρίσκεται σε άλλο αεροδρόμιο ή στο αεροδρόμιο αναχώρησης ή να παράπεσε κάπου στον ιμάντα. Αν βρεθεί, τότε θα μας την έχουν στείλει μέσα στις επόμενες ώρες στα στοιχεία παράδοσης που δώσαμε. Αναλόγως την περίπτωση, ίσως χρειαστούν λίγες ημέρες.

Η πιο πιθανή περίπτωση είναι η βαλίτσα να βρεθεί. Εάν περάσουν 30 ημέρες τότε είναι πια χαμένη και δικαιούμαστε αποζημίωση. Η μέγιστη χρηματική αποζημίωση στην Ευρώπη είναι 1.100 ευρώ για κάθε αποσκευή και στην Αμερική 3.400$.

Στις περισσότερες περιπτώσεις η αποζημίωση είναι μικρότερη του πραγματικού κόστους και οι εταιρίες ζητούν αποδείξεις των αντικειμένων και ρίχνουν την ευθύνη αλλού. Σύμφωνα όμως με τον νόμο, τελικά υπεύθυνη θεωρείται η εταιρία με την οποία ταξιδέψαμε.

Υπόθεση βαλίτσα: Τι να κάνεις αν χαθεί ή καταστραφεί

Κι αν η βαλίτσα μου έχει ζημιά;

Παθούσα και μαθούσα, οπότε σου μιλάω εκ πείρας!

Υπάρχει και η περίπτωση που μπορεί να παραλάβουμε τη βαλίτσα μας από τον ιμάντα, αλλά να τη βρούμε με σημαντικές φθορές ή ακόμα και κατεστραμμένη. Τη μεταφέρουμε στο γραφείο απολεσθέντων μαζί με το εισιτήριο και την κάρτα επιβίβασης και εκεί την εξετάζουν. Συμπληρώνουμε αίτηση για φθαρμένη αποσκευή, παίρνουμε το αντίγραφο και η αεροπορική εταιρία είναι υποχρεωμένη να εξετάσει το θέμα.

Εδώ και πάλι θα βοηθήσουν οι φωτογραφίες που έχουμε τραβήξει από πριν. Βέβαια, αν υπάρχουν μικρές φθορές ή τσακίσματα σπάνια αποζημιώνονται.

Βέβαια, όταν ξεκινάμε ένα ταξίδι καλό είναι να μην έχουμε τέτοιο άγχος στο κεφάλι μας για να το απολαύσουμε. Είναι όμως απαραίτητο και σημαντικό να γνωρίζουμε αυτές τις κινήσεις, καθώς και τα δικαιώματα μας.

Σε κανέναν δεν αρέσει η ιδέα να χάσει προσωπικά του αντικείμενα ή να φτάσει στον προορισμό του και να πρέπει να αγοράσει καινούρια.

Τα μάτια μας 14 και καλό μας ταξίδι !

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

RECENT POSTS
FOLLOW ME ON

You May Also Like