Οι νέοι γονείς χάνουν 44 μέρες ύπνου τον πρώτο χρόνο του μωρού

Ωωω ναι! Ο χαμένος ύπνος. Αυτό είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να σε προετοιμάσει πριν γίνεις γονιός. Όσες φορές και αν στο εξηγήσει.

«Κοιμήσου τώρα γιατί μετά δεν θα μπορείς», μου έλεγαν όταν ήμουν έγκυος στο πρώτο παιδί μου.

«Τι λένε; Τι πειράζει αν κοιμάμαι λιγότερο; Σιγά το πράγμα μωρέ!». Αυτό θυμάμαι ότι σκεφτόμουν η αθώα παιδούλα, χορτάτη φουλ από ύπνο.

Και ξαφνικά τσαααακ! Ήρθε ένας μπόμπιρας καραμπουζουκλής, ξενύχτης και κατάλαβα για τα καλά!

«Μελέτες έχουν εξετάσει την έλλειψη ύπνου που σχετίζεται με τον ερχομό ενός νεογέννητου στο σπίτι. Οι νέοι γονείς χάνουν 2,9 ώρες ύπνου το βράδυ για τον πρώτο χρόνο. Αυτό σημαίνει μόλις 5,1 ώρες ύπνου το βράδυ αντί για 8 που είναι το συνιστώμενο.»

Αυτό λέει η Kelly Sullivan, επίκουρη καθηγήτρια επιδημιολογίας στο Jiann-Ping Hsu College of Public Health στο Georgia Southern University.

Αυτό ισοδυναμεί με απώλεια ύπνου 20,3 ώρες την εβδομάδα. Που αντιστοιχεί σε 1.055,6 ώρες ύπνου που χάθηκαν κατά το πρώτο έτος της ζωής ενός παιδιού. Και κάπως έτσι βγαίνει ότι οι νέοι γονείς χάνουν 44 μέρες ύπνου τον πρώτο χρόνο του μωρού.

"Είμαστε γονείς και κάνουμε σεξ κάθε μέρα" Μας δουλεύετε έτσι;

Όχι, δεν είναι ιδέα σου ότι υπολειτουργείς όταν το μικρούλι σε ξενυχτάει.



Σύμφωνα με τη Sullivan, η χρόνια έλλειψη ύπνου συνδέεται με αυξημένα ατυχήματα, προβλήματα συγκέντρωσης, κακές επιδόσεις στη δουλειά. Και ενδεχομένως με χαμηλή άμυνα του οργανισμού όπως και αύξηση βάρους.

«Είναι σημαντικό για τους γονείς και τους φροντιστές, να προσπαθούν να διατηρούν τη βέλτιστη σωματική και ψυχική υγεία. Προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν στο υψηλό επίπεδο που συχνά απαιτεί η φροντίδα ενός μωρού».

Οι μαμάδες επηρεάζονται περισσότερο από τους μπαμπάδες

Χμμ… νομίζω πως ήδη το ήξερες, πριν σου το πω.

Για να κοιμηθούν οι γονείς τις ώρες που χρειάζονται προϋποθέτει βοήθεια και συνεργασία από τους συντρόφους. Και δεδομένου ότι η μητέρα θηλάζει κιόλας τα βράδια, εκ των πραγμάτων  κοιμάται λιγότερο. Παρόλα αυτά υπάρχουν και μητέρες που δεν θηλάζουν και η σίτιση του μωρού θα μπορούσε να γίνει από τον μπαμπά. Η έρευνα της Sullivan εξέτασε πάνω από 5.800 ενήλικες. Έδειξε ότι οι μπαμπάδες γενικά, δεν πλήττονται από έλλειψη ύπνου όπως πλήττονται οι μητέρες.



«Στην πραγματικότητα, κάθε παιδί στο νοικοκυριό, συσχετίστηκε με σχεδόν 50% αύξηση στις πιθανότητες ανεπαρκούς ύπνου μιας γυναίκας. Αντίθετα ο ύπνος των ανδρών δεν συσχετίστηκε με το αν υπάρχουν παιδιά στο σπίτι.»

Είναι σημαντικό να ξαναβρούμε τις χαμένες ώρες ύπνου για να είμαστε υγιείς.

Η βρεφική ηλικία είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδος για τους γονείς. Οι απαιτήσεις της γονικής μέριμνας δεν περιορίζονται μόνο όταν είναι νεογέννητο. Οι μητέρες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην ξεκούραση καθώς τα μωρά μεγαλώνουν και γίνονται παιδιά.

«Οι ανάγκες ύπνου και οι προκλήσεις διαφέρουν. Έτσι και η προσέγγιση για την αντιμετώπιση των προκλήσεων ύπνου πρέπει να εξατομικευτεί.»



Θα κοιμηθούμε ξανά φίλη μου.

Ναι, ναι, ναι, στο επιβεβαιώνω. Όσο μεγαλώνουν τα παιδιά θα καταφέρνεις να κοιμάσαι όλο και περισσότερο. Μπορεί τώρα που με διαβάζεις να μην το πιστεύεις. Να μη θυμάσαι καν πως είναι να κοιμάσαι γλυκά, πολύ, αδιάκοπα όλο το βράδυ. Ούτε εγώ θυμόμουν όσο τα μωρά μου ήταν μικρά. Αλλά θα έρθει και αυτή η ώρα. Στο υπόσχομαι! 🙂

Λίζα

(Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο! 🙂 Δεν επιτρέπεται όμως η αντιγραφή του χωρίς άδεια)

Write A Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.